خبرگزاری کار ایران

علیمحمدی به ایلنا خبر داد:

ابتلای ۹۱۷ نفر به کرونا در یک هفته گذشته/ اراک با بیشترین آمار ابتلا

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۴۱

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در طول یک هفته گذشته ۹۱۷ مورد مثبت ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به ثبت رسیده که ۱۰۷ مورد آن منجر به بستری شده است.

علی علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: از تعداد مبتلایان به کرونا ۷۴۸ مورد در اراک، ۲۲ مورد در تفرش، ۲۲ مورد در خنداب، ۳۹ مورد در دلیجان، ۳۳ مورد در شازند، ۱۶ مورد در فراهان، ۱۵ مورد در کمیجان، ۲۲ مورد در محلات و یک مورد در آشتیان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از ۹۱۷ مبتلا به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، 7 نفر در گروه سنی یک تا ۹ سال، ۱۲ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۲۰ نفر در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال، ۲۲۸ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۶۴ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۱۳ نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳۰ نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال، ۷۷ نفر در گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال، ۴۹ نفر در گروه سنی ۸۰ تا ۸۹ سال، پنج نفر در گروه سنی ۹۰ تا ۹۹ سال و بقیه در گروه‌های سنی نامشخص به دلیل همراه نداشتن مدارک شناسایی مشخص است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت:  بر اساس آمارها ۲۶۵ نفر از مبتلایان را زنان خانه‌دار، ۱۹۹ نفر را کارمندان، ۱۲۳ نفر بازنشستگان، ۱۰۶ نفر مشاغل آزاد، ۴۵ نفر پرستار و رسته‌های پرستاری، ۶ نفر پزشک، ۳ نفر تشخیص آزمایشگاهی، ۱۰ نفر کشاورز و دامدار، ۳ نفر راننده و ۱۳ نفر نظامی و سرباز است. همچنین هفته گذشته در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ۲۰ مورد فوت ناشی از ویروس کرونا به ثبت رسیده که  ۱۴ مورد در  اراک، یک نفر دلیجان و ۵ نفر در شهرستان شازند بوده و از مجموع فوت شدگان، ۱۳ نفر زن و ۷ نفر مرد گزارش شده‌است.

علیمحمدی تصریح کرد: ۹۴۹ نفر نیز  هفته گذشته در شهرستان ساوه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۳ نفر بستری شده و ۸۸۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند. البته ۵۰ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مرکزی مربوط به این شهرستان است و در این مدت ۹ نفر نیز در این شهرستان بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در هفته گذشته ۴۹ مورد مثبت ویروس کرونا در شهرستان خمین گزارش شده که از این تعداد ۹ نفر بستری و ۲ نفر نیز فوت کرده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز