خبرگزاری کار ایران

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

در شرایط کرونایی هر فردی با علایم سرماخوردگی، باید خودش را قرنطینه کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۶۶۷

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت:با شروع فصل سرما،علاوه بر آنفلوانزا سایر ویروس‌هایی هم که منجر به سرما خوردگی‌می‎شوند، شروع به فعالیت خواهند کرد، از این رو تشخیص این بیماری‌ها با علایم ظاهری، مشکل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،سیمین خیاط‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به علائم مشترک سرما خوردگی و آنفلوانزا گفت: تب در بیماری آنفلوانزا و کرونا همیشه وجود دارد، اما در سرماخوردگی ساده، تب یا خیلی بالا نیست، یا اصلا وجود نخواهد داشت؛ دردهای کمر و دردهای عضلانی نیز در آنفلوانزا شدیدتر بوده، اما در سرماخوردگی ساده کم‌‎تر است.

وی ادامه داد: علامتی مانند آبریزش بینی هم در سرماخوردگی ساده، بیشتر دیده می‎شود؛ هر زمانی که بیمار متوجه شد بیماری شروع ناگهانی داشته و یا با تب و یا دردهای عضلانی شدید همراه است، حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

خیاط‌زاده تاکید کرد: بیماران در صورت نیاز و صلاحدید از طریق مرکز بهداشت به اورژانس بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند؛ بیمار باید در ابتدا توسط مرکز بهداشت ویزیت شود.

وی افزود: با شروع فصل سرما،علاوه بر آنفلوانزا سایر ویروس‌هایی هم که منجر به سرما خوردگی‌می‎شوند، شروع به فعالیت خواهند کرد، از این رو تشخیص این بیماری‌ها با علایم ظاهری، مشکل است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، در شرایط کنونی هر فردی با علایم سرماخوردگی، باید خودش را قرنطینه و در خانه استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز