خبرگزاری کار ایران

اختصاص کارت بلیت های رایگان اتوبوس به معلولان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۶۶۱

با تلاش مدیریت شهری، کارت بلیت های رایگان دو سفره برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت با اتوبوس های شهری اصفهان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین بهره برداری از کارت بلیت ویژه معلولان اظهار کرد: شهرداری اصفهان در حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامات ویژه‌ای انجام داده است و از کارت بلیت‌های دو سفر رایگان ویژه افراد دارای معلولیت در سامانه اتوبوسرانی درون شهری رونمایی شد.

امیراحمد زندآور ادامه داد: انجام این اقدامات نوعی وظیفه است تا بتوانیم اهداف مدیریت شهری و بهزیستی را تحقق ببخشیم.

وی افزود: توانستیم در دوره پنجم شورای شهر با همکاری بهزیستی خدماتی به افراد دارای معلولیت ارائه دهیم، البته ارائه این خدمات برای سازمان اتوبوسرانی که دارای مشکلات متعددی است، هزینه‌بر بوده، اما این قشر مستحق دریافت این خدمات هستند.

عدم حمایت دولت از تسهیل حمل و نقل عمومی افراد دارای معلولیت

 در ادامه این مراسم، کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: اصفهان به عنوان نخستین شهر کشور برای حمایت از افراد دارای معلولیت در حوزه حمل و نقل شهری وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: قرار بود دولت یارانه‌ای را بر اساس «قانون حمایت از معلولان» در حوزه حمل و نقل به شهرداری‌ها اختصاص دهد، اما متأسفانه از سه دهه پیش تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده و حتی یک ریال به حساب شهرداری‌ها واریز نشده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورای شهر اصفهان در دو سال گذشته با حضور در انجمن حمایت از افراد دارای معلولیت و گفت و گو با مسئولان بهزیستی طرح حمایت حمل و نقلی را مطرح کرده و به این نتیجه رسیدند که اگر مدیریت شهری بتواند در این زمینه کمک کند، دیگر منتظر حمایت‌های دولت نخواهیم بود و حمایت‌ها به صورت مستقیم انجام می‌شود که این موضوع در شورای شهر مصوب شد.

محمدی افزود: تلاش اتوبوسرانی شهرداری اصفهان برای تامین اعتبار و تهیه کارت های ویژه معلولان ستودنی است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مدیریت شهری، تحقق اشتغال سه درصدی افراد دارای معلولیت در امور مربوط به شهرداری است که امیدواریم زمینه های اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: احداث خانه فرهنگ ویژه افراد دارای معلولیت و پاتوقی برای این قشر یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری است چراکه این قشر از جامعه شهروندان توانایی‌های زیادی دارند.

توجه ویژه به مسافران حرفه‌ای اتوبوسرانی

در ادامه این مراسم سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: تخفیف کارت منزلت برای افراد دارای معلولیت به ۱۰۰ درصد رسیده است که امیدواریم این اتفاق برای سایر اقشار جامعه نیز رقم بخورد.

وی ادامه داد: برای اجرای اقداماتی از این نوع، مصوبه‌ای در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت برای استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تدوین و بر شرکت واحد اتوبوسرانی ما تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان افزود: همچنین برای باشگاه مشتریان در سیستم جدید کارت الکترونیک برنامه‌ریزی لازم انجام شده و شامل تمام اقشار جامعه می‌شود به این صورت که دانشگاهیان، فرهنگیان و مسافران حرفه‌ای برای استفاده از حمل و نقل شهری در سیستم جدید مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: شهروندان نیز می‌توانند برای دریافت اصفهان کارت ثبت نام کرده و پس از اعتبارسنجی کارت دریافت کنند.

امروز و با حضور تعدادی از نمایندگان جامعه افراد دارای معلولیت، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و جمعی از مدیران شهری از کارت بلیت های دو سفره رایگان ویژه افراد دارای معلولیت در سامانه اتوبوسرانی درون شهری رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز