خبرگزاری کار ایران

مدیر امور عشایری استان:

آغاز کوچ عشایر کرمانشاه به صورت رسمی از 30 آبان / عشایر به شیوه سنتی کوچ نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۶۴۰

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه زمان آغاز رسمی کوچ عشایر استان را 30 آبان اعلام کرد.

بهزاد محمدی در جلسه هماهنگی کوچ پاییزه عشایر استان اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زمان کوچ عشایر به مناطق قشلاقی استان 30 آبان خواهد بود، لذا از عشایر می خواهیم تا کوچ خود را تا زمان آغاز رسمی کوچ به تعویق بیاندازند.

محمدی اضافه کرد: همچنین زمان ورود عشایر به مراتع مناطق قشلاقی از 15 آذر اعلام شده، لذا عشایر تا آن زمان حق وارد کردن دام‌های خود را به مراتع مناطق قشلاقی ندارند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل کوچ عشایر استان اندیشیده شده، گفت: تلاش خواهیم کرد تا عشایر بدون کمترین مشکل کوچ پاییزه خود را به مناطق قشلاقی داشته باشند.

محمدی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت‌ تردد به ویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می‌شود، صورت گرفته است.

 وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌شود، عشایر کوچ ماشینی را در اولویت گذاشته و از کوچ سنتی صرف‌نظر کنند.

 به گفته‌ محمدی،  عشایر استان کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل 80 هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری کرمانشاه و استانهای ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز