خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان های گیلان خبر داد؛

پوشش ۲۵۰۰ نفر از خانواده زندانیان گیلانی توسط انجمن های حمایتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۳۴۶

مدیرکل زندان های گیلان با اشاره به پوشش دو هزار و ۵۳۴ نفر از خانواده زندانیان توسط انجمن های حمایتی، گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یکهزار و ۶۰۰ زندانی مهارت آموختند.

به گزارش ایلنا از رشت،رضا محمدی اصل در جلسه هم اندیشی مدیران عامل انجمن زندانیان گیلان در سالن اجتماعات این اداره با تأکید بر ضرورت حمایت از زندانیان و خانواده آنها، اظهار کرد: باید در این زمینه برنامه مدونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان فقط برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مختص به مددجو نیست، افزود: همزمان خانواده زندانیان نیز باید از برنامه‌های مختلف حمایتی و حتی آموزشی بهره مند شوند.

مدیر کل زندان‌های گیلان ادامه داد: با استفاده از پتانسیل‌های موجود بسترهای مختلف را بالفعل  و با شناسایی دقیق و مطالعه کامل از وضعیت خانواده زندانی آنچه که بایسته است را به سرانجام برسانند.

وی بابیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۳۴ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌ها قرار گرفته اند، گفت: تمام تلاش ما این است که با ایجاد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و پر کردن اوقات فراغت زندانیان حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

محمدی اصل با اشاره به اینکه آزادی زندانی و بازگشت به جامعه راهی تازه و نو برای او و خانواده وی است، تصریح کرد: زندانیان می‌توانند با مراجعه به انجمن‌های حمایت زندانیان و تحت پوشش قرار گرفتن از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج وام‌های خود اشتغالی دریافت، و کسب و کار خود را بعد از آزادی شروع کنند.

وی در ادامه افزود: زندانیان در دوران تحمل کیفر با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی مهارت‌های لازم برای اشتغال را کسب می‌کنند.

محمدی اصل با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال بیش از هزار و ۶۶۲ زندانی تحت آموزش قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد ۹۳۸ نفر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و ۷۲۴ نفر در کلاس‌های جهاد کشاورزی حضور پیدا کردِ و موفق به کسب مدرک آموزشی شدند.

وی به مکاتبه و رایزنی با نهادها و ارگان‌های مختلف حمایتی برای برگزاری نشستی تخصصی برای حمایت هرچه بیشتر خانواده زندانیان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز