خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد:

سردیس برنزی «گوته» از حافظ به شیراز اهدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۲۹۴

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: سردیس برنزی «گوته» تاثیرپذیرفته ترین شاعر آلمانی از حافظ توسط شهر «وایمار» آلمان ساخته شده و به شیراز اهدا می شود.

به گزارش ایلنا، حمید جورکش با بیان اینکه شهر «وایمار» آلمان یکی از خواهرخوانده های شیراز محسوب می‌شود، گفت: تبادلات فرهنگی و هنری مختلفی بین شیراز و خواهرخوانده هایش برقرار و ساخت سردیس برنزی گوته نیز در راستای این تبادلات است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین شیراز و شهرهای خواهرخوانده عنوان کرد: بهسازی و زیباسازی گذر گوته در مجاورت مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه نیز به اتمام رسیده و سردیس برنزی شاعر مشهور آلمانی «گوته» به عنوان نمادی از دوستی و اشتراک فرهنگی شهرهای شیراز و وایمار در این گذر نصب می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه گوته یکی از تاثیرپذیرفته ترین شاعران آلمانی از حافظ است، افزود: سال گذشته نیز به مناسب دویستمین سالگرد انتشار دیوان شرقی – غربی گوته، هفته فرهنگی آلمان در شیراز با حضور هنرمندان، فرهنگوران و اندیشمندان آلمانی برگزار شد و طی این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه زندگی و آثار گوته، نمایش و نقد فیلم، نمایشگاه آثار هنری، باستان شناسی و ... بودیم.

جورکش در خصوص مبادلات فرهنگی – هنری شیراز با «وایمار» آلمان اضافه کرد: برگزاری چندین نوبت مراسم بزرگداشت نوروز و حافظ در شهر وایمار، مراسم حافظ خوانی / گوته خوانی در حافظیه، برگزاری کنسرت موسیقی با شرکت چهره های فاخر موسیقی آلمان در شیراز، حضور چهره های فرهنگی، هنری و سیاسی شهر وایمار و ایالت تورینگن در قالب کاروان صلح نوروز در شیراز، تبادل پیام به مناسبت های مختلف همچون عید نوروز، سال نو میلادی، روز شیراز و ... از جمله اقدامات پیشین در راستای پیمان خواهرخواندگی است. همچنین پس از اتمام شیوع ویروس کرونا و اتمام محدودیت های ناشی از آن، شاهد برگزاری مراسم های مختلف خواهیم بود.

براساس این گزارش، شیراز با شهرهای دوشنبه (تاجیکستان)، نیکوزیا (قبرس)، چونگ‌چینگ و نانجینگ (چین)، وایمار (آلمان)، پچ (مجارستان) خواهر خوانده و با تصویب شورای شهر شیراز اقدامات قانونی و تشریفات لازم برای تحقق خواهرخواندگی شیراز و قونیه نیز در دست انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز