خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد:

فوت ۲۸۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه پزشکی سمنان

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۴۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تاکنون بر اساس آمار ۲۸۱ نفر براثر ابتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایلنا از سمنان، نوید دانایی بیان کرد: به طور ناگهانی در چند روز گذشته شاهد افزایش روند ابتلا اقشار مردم به کرونا ویروس در مناطق تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستیم.

وی افزود: با اتخاذ رویکردهای جدید روند بیماریابی در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تشدید می شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: نمونه گیری از مراکزی که تجمع در آن مناطق قابل توجه است، افزایش می یابد و در هفته های آینده به احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلا به کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روند گردش ویروس در استان سمنان شدت یافته است و هفته های بدی از حیث ابتلا و یا بستری اقشار مردم استان به کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود.

نوید دانایی خاطر نشان ساخت: از هم اکنون در صورت افزایش ابتلا اقشار مردم به کرونا ویروس برای راه‌اندازی تخت های جدید بیمارستانی تدابیری اندیشیده شده است‌.

وی گفت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و گزارش هایی وجود دارد که با وجود بیانات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، آیین‌های سوگواری به صورت رسمی و غیررسمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از نقاط استان سمنان در حال برگزاری است.

نوید دانایی ضمن بیان اینکه باید جلوی هرگونه مراسم و گردهمایی که بدون دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود را گرفت، ادامه داد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که با مجوز پزشک ابتلا به کرونا ویروس شدن‌شان تایید یا مشکوک به کرونا هستند باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و از حضور در ادارات منع شوند و مدیران برای مجوز مرخصی استعلاجی این دست از کارکنان دولت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تدوام رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باجدیت تمام از سوی اقشار مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس دنبال شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز