خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دامغان مطرح کرد؛

ضعف سیستم اداری دامغان در مبارزه با سالک /ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر با احداث کارخانه فروسیلیس/این کارخانه هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۴۴۴

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی برتدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از ابتلای بیشتر شهروندان شهر امیریه به سالک چیست،گفت: برای مبارزه با سالک از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کردیم هر چند سیستم اداری دامغان در گذشته ضعیف عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای در اولین نشست مطبوعاتی خود ضمن تاکید به مردم جهت حفظ نکات بهداشتی در مبارزه با کرونا و پشه سالک افزود: به رغم شیوع کرونا باید همیشه سالک و مبارزه با آن را از مسئولان مطالبه کرد و این موضوع نباید به ورطه فراموشی سپرده شود.

 براساس آخرین آمار  بیش از ۱۱۰ نفر از شهروندان شهر امیریه دامغان به سالک مبتلا هستند.
 
این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد : در سال 98 در دامغان 14 مورد درخواست جواز تاسیس کارخانه صادر شده بود که در 6 ماهه نخست سال جاری 20 مورد جواز تاسیس و تحویل زمین در شرکت شهرک های صنعتی دامغان صورت پذیرفته است.
 
عضو خانه ملت تصریح کرد : به زودی با احداث و افتتاح کارخانه فروسیلیس در شهرک صنعتی دامغان برای 400 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
او با بیان اینکه سیلیس و زغال سنگ مورد نیاز این واحد صنعتی از معادن غنی شهرستان تأمین می‌شود و این کارخانه در فاز نخست سالانه ۵۰ هزارتن و با تکمیل فاز دوم سالانه ۱۰۰ هزارتن از این ماده ارزشمند و پرکاربرد را تولید خواهدکرد، افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار از مجموعه شهرک صنعتی دامغان احداث می‌شود و هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موافقت اصولی شهرک صنعتی معدنی در جنوب دامغان که مسئولیت خدمات دهی به معادن را بر عهده دارد اخذ شده است.

او افزود : با تاسیس شهرک صنعتی معدنی در جنوب دامغان که دارای معادن غنی است تامین آب، برق، گاز و احداث صنایع تبدیلی و بالادستی برای معادن جنوب دامغان از جمله مزایای آن است.
 
علیزاده با اشاره به ثبت جهانی چشمه علی دامغان بیان کرد: اعتباری که در سفر رئیس جمهور به استان سمنان تخصیص یافته بود جذب شد و ساماندهی تپه حصار نیز آغاز شده است.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت بهداشت و درمان حوزه انتخابیه اش گفت: کیفیت بخشی به وضع موجود و افزایش کمی خدمات بهداشتی و درمانی مد نظر قرار گیرد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
او ضمن بیان اینکه با مطالبه گری شهروندان در کمتر از 5 روز رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان سه مرتبه به دامغان سفر کرد گفت: مقرر شد بیمارستان رضایی به عنوان دومین مرکز درمانی دامغان راه اندازی شود که دانشگاه علوم پزشکی سمنان از نظر سازه به این مرکز ایراد وارد کرد و با تلاش فرماندار شهرستان متخصص با گرید بالا جهت ارزیابی فنی و سازه معماری ساختمان بیمارستان رضایی تعیین شده است.
 
علیزاده با اشاره به تقویت بیمارستان رضایی از نظر تجهیزات پزشکی اظهار داشت : این مرکز درمانی در صورت نیاز به تعمیرات، توسط متخصص تعیین شده از طرف فرماندار به صورت رایگان بازسازی می‌شود.
 
او ضمن بیان اینکه با تصمیم دانشگاه علوم پزشکی سمنان طبقه اول بیمارستان ولایت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است تصریح کرد : در سفر رئیس جمهور به استان سمنان 14 میلیارد تومان برای سد شهید شاهچراغی اختصاص یافته بود که 2 میلیارد آن جذب شده بود و 12 میلیارد باقی مانده اخیرا جذب شده که صرف لایروبی سد و تعمیر شیرآلات خواهد شد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : مبلغ 30 میلیارد تومان برای جاده دامغان _ معلمان و جاده آستانه _دیباج اختصاص یافته است که در مهر ماه جذب خواهد شد.
 
 او با تاکید بر حفط وحدت افزود: اصحاب رسانه در جلوه دادن شخصیت حقیقی دامغان و معرفی پتانسیل‌های دامغان تلاش نمایند و حس مطالبه گری را در مردم برای همیشه احیا کنند.
 
علیزاده خواستار رعایت عدالت در توسعه متوازن استان توسط مسئولان شد و اظهار داشت: متاسفانه برای مبارزه با سالک حجم اصلی کارها را بر عهده دهیاران گذاشتند که با کمبود امکانات و اعتبار روبه رو هستند.
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز