خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد؛

ابتلای ۴۵۱ نفر از کادر درمان استان مرکزی به کرونا / طرح مشاوره از دور راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۴۰۴

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از اقدامات مقابله با کرونا می گویند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این نشست گفت:در هفته گذشته و هفته جاری در 2 نوبت واکسن آنفلوآنزا از وزارت بهداشت تحویل دانشگاه و بین مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها توزیع شد. 

علی علیمحمدی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغ شده مادران باردار در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا بودند که در این راستا تاکنون ۵۳۰۰ مادر باردار واکسن را دریافت کرده‌اند، در گام دوم پرسنل بهداشت و درمان در یافت این واکسن قرار دارند که تاکنون بیش از ۹۰ درصد واکسن گرفته اند. 

وی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا برای بیماران خاص، پیوندی، دیالیز و ... نیز توزیع و نوبت‌دهی برای تزریق انجام شده است. برای سازمان زندان‌ها، سالمندان و معلولان نیز توزیع انجام شده است و طی چند روز آینده کار تزریق انجام و از امروز برای جانبازان بیش از ۵۰ درصد کار توزیع دنبال می‌شود. باقی گروه‌های نیازمند نیز از ظرفیت تکمیلی واکسن طی هفته آینده بهره‌مند می‌شوند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی تاکنون ۴۵۱ نفر از کادر بهداشت و درمان درگیر بیماری کرونا شده اند که از این تعداد ۲۸۸ نفر پرستار، ۱۳۱ نفر پرسنل غیر درمانی و ۳۲ اینترن و رزیدنت بودند. همچنین از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۲ پرستار به این ویروس مبتلا شده‌اند، افزود: این شرایط نشان می‌دهد که هر ماه ۴۰ تا ۵۰ نفر از پرسنل از چرخه خدمات‌رسانی خارج می‌شوند. 

صادقی با اشاره به راه‌اندازی طرح مشاوره از راه دور افزود: در موج اول کرونا سامانه ۳۸۳۹ تعریف شد و امر پزشکی از راه دور نیز کلید خورد، اما به دلیل کافی نبودن زیرساخت‌ها تقریبا طرح برچیده شد. اخیرا طرح مشاوره از راه دور در بخش ICU مدنظر قرار گرفته است. در طرح مشاوره از راه دور زیرساخت‌های لازم تقویت شده و طی یکی دو هفته آینده تمامی بخش‌های مراقبت ویژه در استان می‌توانند با ICU بیمارستان امیرالمومنین هماهنگ شوند و بیمار از راه دور ویزیت شود. 

وی ادامه داد: در ماه های اخیر ۱۰۰ تخت ویژه به تخت‌های ویژه استان افزوده شده است که ۲۰ تخت در بیمارستان آیت‌اله خوانساری به بهره‌برداری رسید و به زودی نیز تعدادی دیگری در بیمارستان امیرالمومنین به بهره‌برداری می رسد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در رابطه با تامین متخصص بیهوشی و جراحی برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان، طی ماه‌های اخیر متخصص جراحی و بیهوشی معرفی شده‌، اما تاکنون یک بیمار هم مراجعه نداشته و در صورت ادامه شرایط، تغییر محل خدمت متخصصان محتمل خواهد بود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برای بیماری کرونا درمان قاطعی وجود ندارد و درمان موجود در قالب تحقیقاتی بر روی بیماران بستری است. همچنین دارویی برای عرضه وسیع نیز وجود ندارد به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عباس علیمرادیان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰۰ بازرسی در استان انجام شده و اقلام غیرمجاز حاوی متانول نیز کشف شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود که مردم حتما از فرآورده‌های ضدعفونی دارای سیب سلامت استفاده کرد و آن را از اماکن معتبر مانند داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های زنجیره ای خریداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز