خبرگزاری کار ایران

بررسی بستر‌های لازم برای نهادینه شدن بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۵۳

در دیدار مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز با فرماندار جدید ساوجبلاغ بر گسترش بیمه اجتماعی در این شهرستان، تاکید شد.

به گزارش ایلنا از البرز، هادی بشیری، مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز در دیدار با مهدی مهرور، ضمن آرزوی موفقیت برای فرماندار جدید ساوجبلاغ با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان، گفت: حدود نیمی از روستائیان استان در روستاهای ساوجبلاغ  سکونت دارند و تاکنون ۳هزار و ۴۰۰ سرپرست خانوار عضو این صندوق شده اند و می توانند از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و مستمری بازماندگان  برخوردار شوند.

بشیری در ادامه اظهار کرد: حدود ۳ هزار ۷۰۰ سرپرست خانوار روستایی در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی شده اند که فاقد بیمه اجتماعی هستند و می توانند با مراجعه به کارگزاران شهرستان و با پرداخت ماهیانه حداکثر ۷۰ هزار تومان عضو صندوق شوند. 

وی گفت: علاوه بر روستائیان؛ عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، زنان خانه دار روستایی و عشایری، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، قالی بافان، شاغلین صنایع دستی، شاغلین فصلی و شاغلین در مشاغل خانگی نیز می توانند عضو صندوق شوند.  

مهدی مهرور فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اهمیت و جایگاه بیمه در زندگی مردم گفت: بیمه نقش بسزایی در زندگی مردم دارد و در اوج بحران می تواند کمک مردم باشد اگر چه هنوز این سودمندی برای مردم به درستی درک نشده است.

مهرور اضافه کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر از ظرفیت های قانون اساسی است که مردم می توانند با عضویت در آن در آینده از مزایای بیمه بهره مند شوند.

فرماندار ساوجبلاغ در پایان تاکید کرد: مجموعه فرمانداری، بخشداران، شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و سایر متولیان شهرستان آماده همکاری برای گسترش بیمه اجتماعی در شهرستان ساوجبلاغ هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز