خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

روستاها رگ حیات هر کشوری هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۲۵

همزمان با افتتاح سراسری طرح های اشتغال روستایی و عشایری صندوق کارآفرینی امید در روز روستا، با حضور اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، پرورش مدیر صندوق استان هرمزگان، طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شرکت هوا فلز روستای چهچکور شهرستان بندرعباس، به صورت ویدئو کنفرانس توسط نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در روستاهای  استان هرمزگان گفت: در نیمه اول سال 99، صندوق استان هرمزگان با پرداخت 210میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای بیش از 100 طرح موجب اشتغال 430نفر در روستا شده است.

اصحابی افزود: صندوق کارآفرینی امید استان هرمزگان علاوه بر 3 روستای بدون بیکار در سال گذشته، 13 روستای بدون بیکار در سطح استان شناسایی کرده که تا پایان امسال با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آمار روستاهای بدون بیکار کشور افزوده می شوند.

نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن قدردانی از عملکرد صندوق استان هرمزگان ادامه داد:  از سال ۹۷ که فعالیت صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از اشتغال پایدار روستایی شروع شده، ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح با ۲۴ هزار میلیارد ریال در ۳۰ هزار روستای کشور تامین مالی شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق خرد روستایی نیز به عنوان نهاد تامین مالی روستایی به منظور تامین مالی طرح‌های اشتغالزا درسطح روستاهای کشور تشکیل شده که تا آخر این دولت، این میزان به ۵ هزار صندوق افزایش خواهد یافت.

نوراله زاده تصریح کرد: بسیاری از روستاهای استان هرمزگان ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری روستایی دارند که حرکت در این مسیر اشتغال و رونق اقتصادی روستاها را به همراه دارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد موفقیت های روزافزون روستایی و عشایری در زمینه های گوناگون به ویژه اقتصادی در سطح استان هرمزگان باشیم.

به گزارش ایلنا، طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شرکت هوا فلز روستای چهچکور شهرستان بندرعباس با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ 30میلیارد ریال باعث ایجاد اشتغال پایدار برای 20نفر از اهالی روستا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز