خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین خبر داد:

افزایش دو برابری حقوق مرزداران نوعی قدردانی از حافظان امنیت کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۲۴

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: امنیت کشور مدیون مرزداران است و توجه ویژه به معیشت و رفاه مرزداران و افزایش حقوق آنها تا دو و سه برابر نوعی قدردانی از رزمندگان است که آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در بازدید از مناطق مرزی شمالغرب کشور گفت: در این هفته فرصتی دست داد تا به همراه نمایندگان استان، فرمانده سپاه و استاندار در سفر سه روزه به مرزهای شمالغرب کشور از محل استقرار مرزداران و رزمندگان تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر بازدید کرده و با ایثار و فداکاری سربازان شجاع وطن آشنا شویم.

وی افزود: فرزندان غیور بسیجی و سپاهی ما در مرزهای کشور با کمترین امکانات و با ایمانی سرشار براستی واژه ایثار و فداکاری را در عمل نشان داده و ثابت کرده اند در صیانت از مرزهای کشور سر از پا نشناخته و مخلصانه در دفاع از میهن مردانه ایستاده اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با درایت سپاه خوشبختانه در ارتفاعات مرزی و دورترین نقطه مرزی امکانات دفاعی بسیار خوبی مهیا شده تا سربازان شجاع کشور در دفاع از مرزها دغدغه ای نداشته باشند و با ایمان و اتکای به خداوند از حدود و ثغور کشور دفاع کنند اما همچنان کمبودهایی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: در ارتفاعات معروف به کوترال و جاسوسان در مرز غرب کشور شما می توانید مواضع گروهک های ضد انقلاب را در خاک عراق با چشم غیر مسلح براحتی رصد کنید و تحرکات نظامی آنها را ببینید اما در این شرایط سخت و ارتفاعاتی که گاهی به دلیل بارش برف ماهها قابل دسترسی نیست فرزندان غیور کشور شجاعانه از مرزها صیانت  می کنند.

سیاهکلی اظهار داشت: در جمع مرزداران که ترکیبی از بسیجیان و سپاهیان سرباز. کادر و افسران شجاع است شاهد برپایی مراسم معنوی دعا ونیایش خالصانه ای بودیم که روحیه بخش مرزداران بود و این روحیه معنوی که در فرزندان خود در مرزها دیدیم برای ما روحیه بخش و افتخار آفرین بود که باید قدردان آن باشیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش شرایطی مهیا می شد تا جمعی از مردم و خانواده ها و جوانان می توانستند از مرزها دیدن کرده و از نزدیک در جریان ایثارگری و شجاعت فرزندان خود قرار گیرند و متوجه شوند که شجاع ترین انسان های کشور در مناطقی خدمت می کنند که گاهی برای تعویض شیفت نگهبانی خود باید ۸ ساعت در برف و بوران در کوهها پیاده روی کنند تا به محل خدمت خود برسند و گاهی تا ماهها نمی توانند از مقر خدمت خارج شوند و این سختی کار تنها با ایمان به خدا ممکن شده است.

حقوق مرزداران باید تا سه برابر افزایش یابد

وی گفت: بازدید از مرزها همه ما را به یاد جبهه های جنگ و حماسه آفرینی رزمندگان انداخت و الگویی در خدمت رسانی در شرایط سخت با کمترین امکانات را دیدیم که رسالت ما را در خدمت رسانی صادقانه و مجدانه به مردم سنگین می کند.

سیاهکلی افزود: به راستی حقوق و مزایای مادی نمی تواند ارزش معنوی تلاش مرزداران را جوابگو باشد و با سختی ها و مخاطراتی که مرزداران را تهدید می کند میزان حقوق فعلی این سربازان وطن به هیچ عنوان شایسته ایثارگری و جوابگوی خدمات آنها نیست.

وی اظهار داشت: اگر حقوق مرزداران دو تا سه برابر فعلی افزایش یابد تنها بخشی از خدمات ارزشمند انها را جبران می کند لذا در اولین گام در مجلس باید برای احقاق حق مرزداران اقدام شود.

سیاهکلی بیان کرد: وظیفه داریم در مجلس نگاه ویژه ای به حقوق و مزایای مرزداران و خانواده آنها داشته باشیم و بخشی از رسالت خود را در مجلس نسبت به سربازان شجاع و مرزداران کشور ادا کرده و از کسانی که  از جان خود در راه دفاع از مرزها گذشته اند تقدیر کنیم.

وی گفت: در اولین نطق خود در مجلس از تلاش رزمندگان و مرزداران که از حدود و ثغور میهن اسلامی با همه وجود دفاع می کنند تجلیل کرده و برای افزایش حقوق و مزایای انها اقدام لازم را انجام خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز