خبرگزاری کار ایران

توسط هلال‌احمر مشگین‌شهر انجام شد؛

نجات یک خانواده عشایری گرفتار در برف ارتفاعات سبلان

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۲۰۸

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مشگین‌شهر گفت: یک خانواده عشایری در ارتفاعات کوه سبلان دچار مشکل شده بودند که توسط امدادگران جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر نجات یافتند.

شهرام ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: در پی بارندگی‌های اخیر و بارش برف در ارتفاعات مشگین شهر با گزارش اداره امور عشایری مبنی بر گرفتار شدن عشایر بلافاصله دو اکیپ کوهستان جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: به علت عدم رعایت زمان‌بندی کوچ توسط برخی عشایر در بارش برف اخیر، یک خانواده عشایری در ارتفاعات دچار مشکل شده بودند که امدادگران جمعیت هلال احمر خودروی گرفتار شده عشایر را از برف بیرون کشیده و این خانواده را از سرمای شدید ارتفاعات سبلان نجات دادند.

رییس جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر عنوان کرد: با توجه به اتمام فصل حضور در ییلاق از عشایر باقی مانده در ارتفاعات شهرستان مشگین‌شهر درخواست داریم به علت فرا رسیدن فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی در ارتفاعات، سریعا ییلاقات سبلان را ترک کنند تا دچار مشکل نشوند.

عدم رعایت زمان‌بندی کوچ توسط برخی عشایر حاضر در ییلاقات سبلان باعث آسیب رسیدن به پوشش گیاهی منطقه بر اثر چرای بیش از حد و همچنین موجب گرفتاری این خانواده‌ها در برف و بوران حاکم بر کوهستان سبلان در فصل پاییز می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز