خبرگزاری کار ایران

رئیس نهضت سوادآموزی استان مطرح کرد؛

تعطیلی بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های سوادآموزی خراسان رضوی بدلیل شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۱۵۸

رئیس نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های سوادآموزی استان تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مصطفی اسدی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان کاشمر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: یکی از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مهم توسعه در هر کشور موضوع سواد است،با توجه به اینکه ایران در لیست سازمان یونسکو به عنوان کشور دارای بی‌سواد ثبت شده به همین دلیل تعهداتی نسبت به این سازمان دارد و باید وضعیت سواد را تا سال ۲۰۲۰ به یک حد نصاب مقبولی برساند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۴ درصد در کشور باسواد بودند و خراسان رضوی نیز با ۹۶.۱ بالاتر از میانگین کشوری قرار داشته است.

اسدی مطرح کرد: امیدواریم در آمارگیری سال ۱۴۰۰ از مرز ۹۸.۵ درصد عبور کرده باشیم اما اکنون به مرز ۹۸ درصد رسیده‌ایم، بدون شک اگر شیوع ویروس کرونا را نداشتیم و کلاس‌ها تعطیل نمی‌شدند به هدف‌گذاری‌مان که ۹۸.۳ درصد بود، می‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه به دلیل ویروس کرونا بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های سوادآموزی تعطیل شدند، بیان کرد: از چند روز آینده کلاس‌ها تحت شبکه وب آغاز خواهد شد و امیدواریم در پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به هدف‌گذاری که داشتیم، برسیم.

رئیس نهضت سوادآموزی خراسان رضوی گفت: آرزو دارم روزی برسد که تابلوی نهضت سوادآموزی را پایین بیاوریم و اعلام کنیم که دیگر در کشور ایران بی‌سوادی نداریم و همه مردم باسواد هستند.

وی اظهار کرد: کلیات آموزش بزرگسالان در مقاطع متوسطه اول و دوم در شورای عالی آموزش‌ و پرورش به تائید رسیده و امیدواریم آیین‌نامه آن تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و مقدمات آن فراهم شود و از سال ۱۴۰۰ سواد مقاطع بالادستی را آغاز کنیم.

اسدی اظهار کرد: بی‌سوادی برازنده کشوری که پیشینه بسیار قوی و غنی دارد، نیست؛ این ایرانی‌ها بودند که آمدند و اسلام و علم را بارور کردند، بسیاری از کتاب‌هایی را که ایرانی‌ها نوشته‌اند در کتابخانه‌های معتبر دنیا وجود دارد و خوانده می‌شود.

وی مطرح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون حدود ۴ درصد بر آمار باسوادان افزوده شده و رشد داشته‌ایم و این عدد قابل توجهی است در صورتی که در ابتدای انقلاب ۵۲.۵ درصد جمعیت کشور باسواد بودند.

رئیس نهضت سوادآموزی استان خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی جمعیت باسواد به مرز ۹۸ درصد رسیده و یکی از دلایل این موفقیت مشوق‌هایی بود که دولت تدبیر و امید گذاشت و تمامی دستگاه‌ها پای‌ کار آمدند.

وی در ادامه مراکز یادگیری و یاددهی را نقطه وصل حاکمیت با مردم دانست و افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون توانستیم از ۵ مرکز یاددهی به ۱۰۶ مرکز یاددهی برسیم و تلاش می‌شود تا پایان امسال به مرز ۱۱۲ مرکز برسد.

اسدی با بیان اینکه تاکنون زندان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و زندان وکیل‌آباد را تحت پوشش قرار دادیم، اظهار کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به صورت واقعی جشن محو بی‌سوادی را در شهرستان کاشمر برگزار کنیم.

نواختن زنگ سوادآموزی، بازدید از مرکز یادگیری نور الهدی فرح آباد و نمایشگاه دست سازه های فراگیران، بازدید از موزه اسناد آموزش و پرورش کاشمر و حضور در نشست بهبود کیفیت سوادآموزی با شورای معاونین آموزش و پرروش کاشمر از دیگر برنامه های رئیس سوادآموزی آموزش وپرروش خراسان رضوی در کاشمر بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز