خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد:

فرش زنجان از پایانه صادرات با بِرَند استان صادر می‌شود/حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان بین رتبه 12 و 13 قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۰۷۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستبافت کشور در زنجان گفت: به‌رغم وجود قالیبافان ماهر و داشتن نقشه‌های مختلف مختص زنجان، بخش عمده‌ای از فرش دستبافت این استان با بِرَند استان‌های دیگر صادر می‌شد که با افتتاح پایانه، این مشکل رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،ناصر فغفوری، در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: به دلیل اینکه فرش زنجان با نام استان‌های دیگر صادر می‌شد، درخواست کردیم تا زنجان به عنوان یکی از پایلوت‌های اصلی کشور برای ایجاد پایانه باشد تا به صادرات فرش دستبافت کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: با تلاش‌های فراوان، مجوز این پایانه صادر شد و از امروز کار خود را آغاز می‌کند.

فغفوری، با اشاره به تجارت خارجی استان زنجان طی 6 ماهه اول سال جاری گفت: بخش عمده صادرات استان مربوط به صنایع معدنی و شمش روی است.

وی اظهار داشت: کاهش صادرات در نیمه اول سال جاری به دلیل بسته بودن مرزهای کشور ترکیه در پی شیوع بیماری کرونا و همچنین عدم تعیین تکلیف نهایی در رابطه با ورود موقت کالا و بازگشت ارز حاصل از صادرات بود.

فغفوری خاطرنشان کرد: از میزان صادرات پیش‌بینی شده برای استان زنجان 90 درصد محقق شد که اگر 2 دلیل مذکور نبود، استان می‌توانست رقم‌های خیلی خوبی در حوزه صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقریباً تمام واردات استان زنجان مواد اولیه و ماشین‌آلات بوده و خیلی کم اتفاق می‌افتد که محصول نهایی از گمرک، ترخیص کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در فروردین ماه 93 حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان 2500 میلیارد تومان بود که امروز به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده و حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند نیز 5 هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: زنجان، هجدهمین استان کشور در حجم سرمایه‌گذاری صنعتی بود که امروز بین رتبه 12 و 13 قرار دارد.

فغفوری تصریح کرد: اولویت توسعه استان بر محور صنعت بوده و تمام فعالیت‌ها نیز بر اساس سند آمایش سرزمینی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، گفت 314 میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال روستایی در زنجان تعیین شده است.

محمد رضا یوسفی، یادآورشد: طرح اشتغال پایدار روستایی که در سطح کشور در حال اجرا است و عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز شده است آثار و برکات خوبی داشته است.

یوسفی ادامه داد : قبل از اجرای این طرح، تنها 3 درصد از اشتغال کشور در روستاها اتفاق می‌افتاد که بعد از اعطای این تسهیلات به 29 درصد رسیده است.

وی مجموع اعتبار تعیین‌شده برای استان زنجان طی 5 مرحله را 314 میلیارد و 200 میلون تومان بیان کرد و افزود: 244 میلیارد و 500 میلیون از محل منابع عادی و 69 میلیارد و 700 میلیون از محل منابع حمایتی، تامین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: این تسهیلات برای 1679 طرح عادی به میزان 216 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت شده و 3647 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین برای 1122 طرح حمایتی به میزان 37 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده و 1256 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان با بیان اینکه این استان در سال 98 کمترین نرخ بیکاری روستایی را داشت، گفت: نرخ بیکاری روستایی در زنجان 3.3 درصد و میانگین کشوری 7.3 درصد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز