خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

بررسی 389 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های اصفهان/ عوامل انسانی دلیل اصلی تصادفات جاده ای

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۷۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال جاری ۳۸۹ نقطه پرتصادف و حادثه خیز شناسایی شده این استان در حال بازدید و مورد بررسی مشترک پلیس و راهداری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: بیشتر این نقاط حادثه خیز در اتوبان‌های مسیر شمال، جنوب و غرب استان اصفهان واقع شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز استان شناسایی شد که ۶۷ نقطه مصوب کشوری بود که از این تعداد ۳۱ نقطه تاکنون با صرف  ۶ میلیارد تومان اعتبار احداث زیرگذر و پلها، ساماندهی سه راهی‌ها، حذف دسترسی‌ها در راه‌های فرعی و روستایی توسط راهداری رفع نقص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در سال گذشته ۶۵ نقطه پرتصادف در کلانشهر اصفهان به ویژه در رینگ‌های اطراف شناسایی شد که ۵۰ نقطه با همکاری پلیس راهور و شهرداری رفع نقص شد.

وی ادامه داد: از سویی اداره‌کل راهداری امسال، طرح با عنوان "راهداری محوری" را در قالب رسیدگی به وضعیت یکهزار کیلومتر با اولویت راه‌های شریانی را در اولویت قرار داد که شامل اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل و علایم، رفع افتادگی شانه ها و لکه‌گیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از کشته شدن ۳۹۹ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری و برون شهری ۶ ماهه امسال خبر داد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۲ نفر در حوادث ترافیکی برون شهری و ۱۴۷ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند.

شیشه‌فروش یادآور شد: از مجموع کشته‌شدگان حوادث ترافیکی درون شهری، ۶۴ نفر مربوط به موتورسیکلت‌سواران و ۴۳ نفر عابر پیاده بودند.

وی با اشاره به چند حادثه دلخراش در ماه‌های اخیر در استان گفت: بنا به اعلام اداره‌کل راهداری استان علت بسیاری از این حوادث عامل انسانی بوده ولی نمی‌توان تاثیر عواملی دیگر مانند جاده و خودرو را کم دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: مقرر شد که برای نقاط پرتصادف شهری، تیمی مشترک از  حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راه در رینگ ها و بزرگراه‌های کلانشهر اصفهان به بررسی فنی و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز بپردازند.

شیشه فروش افزود: برای  تردد خودروهایی که با عنوان "شوتی" معروف هستند و به دلیل حمل کالای قاچاق با سرعت زیاد و بصورت گروهی در جاده‌ها به ویژه اصفهان - شیراز،  اردکان - نایین، نطنز - بادرود ، اردستان - نایین و کاشان - اصفهان می‌رانند و باعث رخداد حوادث برای دیگر خودروها می‌شوند مقرر شد با همکاری دادگستری پیگیری ویژه در قالب گشت و نظارت برای برخورد با این عوامل خطرآفرین در جاده ها انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه روزانه یکهزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت مربوط به شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی در استان عبور می کند، لازم است آموزش‌های لازم به رانندگان این تانکرها داده و مسیر ایمن برای تردد این تانکرها مشخص شود.

بنا بر آخرین بررسی‌ها، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومترراه، و ۴۱۲ کیلومتر آزاد راه، ۲ هزار و ۲۴ متر کیلومتر بزرگراه و  پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز