خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

مرگ مادران باردار به دلیل کرونا صحت ندارد/افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا در کاشان نسبت به 7ماه پیش

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۶۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دیروز چهاردهم مهر ماه هشت نفر از شهروندان کاشانی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند که میان آنها جوان ۳۴ و۳۹ ساله نیز بودند واین بدان معناست که قدرت نفوذ ویروس کرونا افزایش یافته وهر لحظه در کمین مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، سید علیرضا مروجی با بیان اینکه تعداد جانباختگان در مهرماه ۲۶نفر بوده، گفت: در حال حاضر ۲۸۶ نفر در مراکز درمانی کاشان تحت مراقبت هستند که متاسفانه از این تعداد ۵۸ نفر در وضعیت بسیار نامناسب جسمی قرار دارند.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و در منطقه کاشان ۷۷ مادر باردار در مراکز درمانی بستری شده که ۷ نفر به دلیل وضعیت ویژه فورا به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران در بخش های مختلف بیمارستان بهشتی کاشان هیچ مورد فوت مادر یا نوزاد ثبت نشده وتنها یک مادر بد حال  مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو تحت مراقبت است.

مروجی با درخواست از شهروندان کاشانی مبنی بر تهیه ماسک از داروخانه ها ویا مراکز فروش اقلام وتجهیزات پزشکی یادآور شد: با همکاری دادستانی و بازرسان دانشگاه ۲ کارگاه تولید ماسک های غیر بهداشتی پلمب شد.

وی گفت: برخی از ماسک های تولیدی توانایی لازم برای مقابله با نفوذ ویروس کرونا را ندارند و در سطح شهر با قیمت های بسیار کمتری عرضه می شوند.

متخصص طب پیشگیری و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به عرضه بدون محدودیت ماسک های سه لایه در تمامی داروخانه های کاشان یاد آور شد: به منظور تامین رفاه مردم و بیماران در مناطق مختلف فعالیت سه داروخانه شبانه روزی در کاشان در روزهای آتی آغاز می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: هم اکنون در کاشان درگیر موج دوم ویروس کرونا هستیم و تعداد مبتلایان دو برابر اسفند ماه است.

مروجی با اشاره اینکه سایر بیماران غیر کرونایی هم نیازمند درمان هستند تاکید کرد: به تمامی مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی اعلام شده ۱۰ در صد از ظرفیت خود را به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دهند تا مرکز شهید بهشتی توان رسیدگی به سایر مراجعین را داشته باشد.

وی در ارتباط با توزیع واکسن آنفولانزا در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۶ هزار و۵۵۰ دوز واکسن به کاشان داده شده که از این تعداد یک هزار و۱۱۵۰ دوز به مادران باردار، یک هزار و۱۴۰ دوز به بیماران خاص و۷۱۰ دوز هم به کادر درمان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان متذکر شد: تلاش تمامی کارکنان بخش درمان وبهداشت، خیرین و مسئولان و توجه مردم به پروتکل های بهداشتی، غربالگری وتشخیص و درمان به موقع بیماران مبتلا به کرونا باعث کاهش تعداد فوتی در ماه های قبل شد و افزایش مبتلایان و جانباختگان در روزهای اخیر تنها به این دلیل است که مردم کاشان برای انجام ندادن پروتکل های بهداشتی اصرار دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز