خبرگزاری کار ایران

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در گفت وگو با ایلنا :

اختصاص بخشی از آب شرب شهروندان استان مرکزی به صنایع/سیاسی کاری‌های برخی علت این اتفاق است

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۵۰

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مردم استان مرکزی به دلیل وجود چاه‌های آلوده‌، متأسفانه آب شرب سالم در اختیار ندارند. در کمیجان، جاورسیان، خنداب و میلاجرد امروز شبکه فاضلاب با آب شرب مخلوط می‌شود و می‌تواند مشکل جدی برای سلامت مردم در پی داشته باشد.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: شهرستان های خنداب و کمیجان، شبکه فاضلاب ندارند و تأمین آب شرب آنها نیز از طریق چاه صورت می گیرد. از این رو گاهی اوقات در روزهای بارندگی، آب چاه ها با آب فاضلاب مخلوط شده و سلامت مردم به مخاطره می افتد.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم اراک و روستاهای اطراف از آب با نیترات بالای چاه هایی استفاده می کنند که نه تنها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، بلکه از آلودگی بالایی نیز برخوردارند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آب سد کمال صالح می بایست برای همه مردم اراک باشد. اما اکنون با گذشت چندین سال از بهره برداری، کمتر از ۵۰ درصد مردم اراک از آب این سد برخوردارند و 50 درصد دیگر مردم اراک از آب این سد استفاده نمی کنند.

آصفری تصریح کرد: به دلیل عدم تکمیل رینگ شهر اراک به منظور برخورداری همه شهروندان از آب سد کمال صالح، حدود 2 ماه پیش عملیات احداث رینگ غرب به شرقِ اراک با اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان آغاز شد و در حال حاضر به بهره برداری رسیده است. اما بخش جنوبی رینگ، هنوز مانده است و مردم آن منطقه از آب سالم سد کمال محروم هستند.

وی بیان داشت: بخش اعظمی از آب سد کمال صالح به صنایع می رسد و این موضوع به دلیل کوتاهی  وزارت نیرو  است . آب مصرفی صنایع می تواند از خروجی تصفیه خانه های فاضلاب تأمین شود. اما سیاسی کاری های وزارت نیرو، سبب شده آب شرب شهروندان به صنایع اختصاص یابد.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علت این وضعیت، سیاسی بازی های وزارت نیرو است و برخی آقایان در استان نیز در این قضیه نقش دارند. وزارت نیرو باید پاسخگو باشد. باید اولویت نخست آنها، تحویل آب سد کمال صالح به شهروندان اراکی و تحویل آب سالم و بهداشتی به مردم مناطقی که از آب چاه استفاده می کنند، باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز