خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهر سازی استان مطرح کرد؛

اختصاص ۱۰ هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۴۰

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اختصاص١٠ هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور قدرت الله ابک در جلسه طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور گفت: زمین مورد نیاز برای ۵۷ درصد از واحدهای ثبت نامی در طرح اقدام ملی مسکن این استان با همکاری بنیاد مسکن تامین شده است.

وی اظهار داشت: متولی این طرح در شهرهای نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت حیدریه، کاشمر و تربت جام ستاد اجرایی فرامین امام متولی است که طرح‌های آن در مرحله تهیه بوده و تعداد واحدهای آن‌ مشخص خواهد شد.

ابک گفت : اولین اقدام ما بازنگری در طرح تفصیلی است و در این چارچوب اشکالاتی که مطالبات مردمی بوده و توسط رسانه ها به ما رسیده است و مشاور طرح مقرر شده تا در اولویت بررسی قرار دهد. 

وی با اشاره به اینکه تحقق طرح های تفصیلی ۱۰۰ درصدی نیست و باید بازنگری شوند عنوان کرد: تکلیفی که وزارتخانه برای ما در این استان در نظر گرفته ۴۷ هزار واحد مسکونی است و در بعضی شهرها باید ثبت نام مجدد انجام شود و در شهرهای زیر یکصد هزار نفر هم بنیاد مسکن متولی آن است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز برای ۲هزار واحد مسکونی در نیشابور تصمیم گیری شد و تا ۲ ماه آینده تمام این تصمیم های اتخاذ شده و تلاش های صورت گرفته نتایج خوبی حاصل شود، تصریح کرد: بخش خصوصی باید در طرح اقدام ملی وارد شود و امتیازهای خوبی برای زمین ها، واحد های نیمه تمام و حتی تمام شده در نظر گرفته شده است.  

ابک با اعلام اینکه بازآفرینی شهری از مهم‌ترین تکالیف وزارت راه و شهرسازی است که همه دستگاه ها باید در آن مشارکت داشته باشند و مهم‌ترین نکته در بازآفرینی شهری که باید به آن توجه شود بهسازی واحدهایی است که در داخل بافت قدیمی قرار دارد، یادآور شد: به طور مکرر اعلام کرده ایم به ساکنان بافت‌های فرسوده به هر تعداد که مراجعه کنند وام ۹ درصد تا مبلغ ۱۵۰‌میلیون تومان در کلان شهرها پرداخت می کنیم. 

وی ادامه داد: ماندگاری جمعیت در داخل بافت مساله مهمی است که باید اتفاق بیفتد چون اگر بافت خالی شود هویت شهری ما خالی می شود و اگر جمعیت بماند تمام دستگاه های اجرایی موظف به ارایه خدمات هستند.

فرماندار نیشابور نیز گفت: در این جلسه  ۱۰ هکتار زمین برای این طرح اقدام ملی مصوب شد که البته پنج هکتار آن معارض دارد و مقرر شد در جلسه ستاد تسهیل با حضور مقامات قضایی این مسئله بررسی شود و اگر زمین به مدعیان آن پنج هکتار تعلق گرفت به جای آن به همان میزان زمین در مجاورت این ملک اختصاص یابد.

علیرضا قامتی افزود: طراحی نقشه این طرح حداکثر ظرف ۲ ماه انجام می‌شود و ظرف یک ماه ثبت نام از متقاضیان انجام خواهد شد و ۲ هزار واحد در اختیار شهروندان نیشابور قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود در طرح اقدام ملی برای شهر نیشابور در بینالود تامین زمین شود که ما به شدت مخالف آن بودیم اظهار داشت: طرح تفصیلی نیشابور مربوط به سال ۸۵ است که به شدت به این موضوع اعتراض داریم و برای گرفتن مشاور ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد شهرداری نیشابور یک چهارم آن را پرداخت کند و مشاور با همکاری مجموعه شهرستان طرح را مورد مطالعه قرار دهد. 

قامتی گفت: بلوار سلیمانی شهر نیشابور مربوط به طرح تفصیلی قبلی بوده ولی هم اکنون بخش هایی از آن در بستر و حریم روخانه است که در طرح تفصیلی جدید باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز