خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران در زنجان خبرداد:

ایجاد دهکده فرش در کشور/ ۵۰ هزار نفر بافنده فرش

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۳۳

رئیس مرکز ملی فرش ایران،از رایزنی ها با وزارت صمت برای ایجاد دهکده فرش در کشور خبر داد و گفت: ایجاد سایت آنلاین فرش از دیگر برنامه های توسعه این صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرحناز رافع، امروز در کارگروه توسعه صادرات استانزنجان، اظهار کرد: متاسفانه حمایت در حوزه دستباف انجام نشد و امید می رود این صنف هم بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، به افتتاح پایانه صادراتی فرش دستباف در زنجان اشاره کرد و گفت: رونق بافت این نوع فرش در روستاها از مهاجرت معکوس جلوگیری می کند.

این مقام مسئول با انتقاد از پایین بودن قیمت فرش دستباف در جامعه از قیمت واقعی آن ادامه داد: به دلیل عدم تبلیغ فرش دستباف در صدا و سیما، ارزش واقعی آن پوشیده است.

وی با بیان اینکه لازمه دیده شدن یک کالا، عرضه آن در سطح جهانی است، تصریح کرد: عدم فرهنگ سازی موجب ناشناخته ماندن فرش دستباف شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران به وجود ۱۸ هنرستان تخصصی فرش در کشور اشاره کرد و گفت: برای توسعه بازرگانی خارجی فرش نیازمند زیرساخت‌های توسعه‌ای هستیم.

رافع تعداد بیمه‌شدگان فرش در کشور را ۸ هزار نفر خواند و با انتقاد از این رقم گفت: تعداد بافندگان فرش از 70 هزار به 50 هزار قالیباف رسیده است که علت آن نیز کاهش درآمد است.

وی از رایزنی ها با وزارت صمت برای ایجاد دهکده فرش در کشور خبر داد و گفت: ایجاد سایت آنلاین فرش از دیگر برنامه های توسعه این صنعت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: ایجاد پایانه‌های صادراتی فرش در استان زنجان نقطه عطفی در توسعه زیرساخت‌های صادراتی و هویت ایرانی اسلامی است.

به گفته وی، 31 صنعت وابسته به فرش در کشور وجود دارد که اگر فرش توسعه یابد، توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

رافع با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی و ایجاد پایانه‌های تخصصی با حضور گمرک طبق قانون 44 می‌تواند رونق فرش ایرانی را به ارمغان بیاورد، ادامه داد: نبود تبلیغ کافی در حوزه فرش با وجود جایگاه خاص فرش ایرانی در جهان هنوز زیرساخت‌های آن مشکل دارد.

وی با اشاره به استقرار پایانه تخصصی فرش دستباف در کاسپین زنجان گفت: این پایانه تا  6 ماه به صورت کامل فعال خواهد شد در کنار ایجاد این پایانه نمایشگاه مجازی با وجود 600 تاجر خارجی و ایرانی دایر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز