خبرگزاری کار ایران

جمال در گفت و گو با ایلنا خبرداد؛

سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به دامغان در آینده نزدیک/ خلع ید کاروانسرای دامغان از پیمانکار اسبق

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۶۶۱

مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان گفت: قرار است وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در آینده نزدیک در سفری یک روزه به دامغان به بررسی و حل مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری این شهر بپردازند.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی جمال بیان کرد: نقشه‌برداری محوطه و باغ چشمه علی برای طراحی منظر و سامان‌دهی بر مبنای استانداردهای ثبت جهانی، انجام و تخریب سازه‌های الحاقی معاصر برای احیای منظر اصیل باغ تاریخی چشمه علی آغاز شده است.

وی گفت: سنگ‌فرش کردن محوطه، مبلمان، سامان‌دهی برق و نورپردازی، مرمت دیوارهای باغ از جمله اقدامات مرمتی در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به اینکه چشمه علی دامغان به عنوان اولین اثر نفیس استان سمنان در راه ثبت جهانی قرار دارد، تصریح کرد: برای ساماندهی و مرمت مجموعه چشمه علی 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافته است. 

 مهدی جمال با اشاره به مساعدت وزیر میراث فرهنگی در ساخت و ساز مجموعه امامزادگان دامغان گفت: پس از تایید نقشه شهرداری و ورود دادستان دامغان ارتفاع قسمتی از سقف کاهش پیدا کرد و از هیئت امنای امامزادگان انتظار است در اصلاح بقیه موارد بر اساس نظر کمیته فنی وزارتخانه همکاری و اقدامات لازم را معمول دارند.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه تکمیل منظر و نمای پروژه امامزادگان جعفر و محمد (ع) باید همخوان با نقشه و استانداردهای نسبی وزارت میراث فرهنگی باشد افزود: با توجه به غنای آثار تاریخی و باستانی، دامغان شهر بی نظیری است و استراتژی اداره کل میراث‌فرهنگی در دراز مدت تقویت و افزایش نیروی انسانی جوان، ماهر و کاردان از طریق بخش خصوصی و دولتی است.
 
مهدی جمال مرمت و بهسازی خانه های میررحیمی و ابراهیمی را جزو اولویت های اداره میراث فرهنگی دانست و اظهار داشت :  کاروانسرای دامغان از پیمانکار قبلی خلع ید شده و به سرمایه گذار ذی صلاح واگذار می شود.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز