خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

مدیران زنجانی در تخصیص زمین به پارک علم و فناوری همکاری نمی کنند

کد خبر : ۹۷۸۶۶۰

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه بودجه پارک‌های علم و فناوری استان‌زنجان در مقایسه با استان های همجوار فقط 2 میلیارد تومان است، گفت: مدیران زنجانی در تخصیص زمین به پارک علم و فناوری همکاری نمی کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، داود مراد خانی در جمع خبرنگاران،  با اشاره به فعالیت 68 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان زنجان، اظهار داشت: لزوماً تمام این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری مستقر نیستند و ممکن است در بیرون از پارک باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، اضافه کرد: ایده‌هایی که وارد این پارک می‌شوند را از لحاظ تیم‌سازی و تولید محصول، کمک می‌کنیم تا اکوسیستم آن‌ها کامل شود و واحدهای فناوری که به محصول رسیده باشند، تبدیل به شرکت دانش‌بنیان می‌شوند.

مرادخانی،  با اشاره به تاسیس پارک علم و فناوری زنجان به عنوان آخرین استان کشور در اسفندماه سال 96 خاطرنشان کرد: بخش عمده توانایی و انرژی پارک در سال 97 برای ترویج و در سال 98 برای توانمندسازی اکوسیستم، صَرف شد و امسال بر روی تجاری‌سازی، تمرکز کرده‌ایم.

به گفته وی، مراحل تکامل واحدهای فناور در پارک علم و فناوری شامل ایده‌پردازی، دوره‌های کارآفرینی، مراکز نوآوری(مرکز کارمشترک)، پیش‌رشد و رشد است و وقتی یک واحد فناور، تمام این مراحل را طی کرد و به تجاری‌سازی محصول رسید، تبدیل به دانش‌بنیان می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: امروز این دستگاه احیای قلبی، یکی از نیازهای اساسی جعبه کمک‌های اولیه ادارات و آمبولانس‌ها برای نجات جان بیماران است.

وی، با بیان اینکه در بخش دولت و قانونگذاران، آنطور که مورد انتظار بوده حمایتی از پارک، صورت نگرفته است، اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های فراوان صورت‌گرفته در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان متاسفانه در تامین فضا مشکل داریم و هیچگونه زمینی در اختیار پارک قرار نمی‌گیرد.

مرادخانی، در این خصوص یادآورشد: با وجود اینکه زمین‌های خالی زیادی در شهر زنجان وجود دارد متاسفانه مدیران، همکاری لازم را در این زمینه ندارند و تاکنون حدود 200 صفحه مکاتبه در این رابطه صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان تاکید کرد: هدف در پارک علم و فناوری، موفقیت ایده‌ها بوده و حتی اگر 5 درصد ایده‌ها هم موفق شوند کافی است زیرا با تولید محصول به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند.

وی با اشاره به بودجه پارک علم و فناوری زنجان و مقایسه آن با استان‌های دیگر، خاطرنشان کرد: بودجه پارک‌های علم و فناوری استان‌های همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل به ترتیب 6 ، 10 ، 15 ، 21 و 10 میلیارد تومان بوده اما بودجه زنجان فقط 2 میلیارد تومان است.

مرادخانی، در پایان سخنان خود افزود: با وجود اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان به نسبت وسعت و جمعیت، کمتر از آن‌ها نیست و کارهای بسیار زیادی هم با این 2 میلیارد تومان انجام شده اما متاسفانه مدیران در اختیار گذاشتن یک قطعه زمین را دریغ می‌کنند در حالی که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر اخیر خود به زنجان تاکید کرد که در صورت تامین زمین، هزینه ساخت آن را تقبل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز