خبرگزاری کار ایران

غربالگری شنوایی چهارهزار و ۵۰۰ نوزاد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۵۹۹

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۰ نفر برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی ارجاع داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازقزوین، علیرضا وارثی با اعلام این خبر گفت: قزوین با تهیه دستگاه های مدرن غربالگری و همکاری مناسب دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت بخش خصوصی اقدام به اجرای برنامه غربالگری شنوایی در برخی از بیمارستان های استان کرده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: براساس این برنامه همه نوزادان متولد شده قبل از ترخیص مورد معاینه شنوایی قرار می گیرند.

وی افزود: پس از انجام این مرحله پیگیری تلفنی از خانواده ها صورت می گیرد تا افرادی که نسبت به پیگیری کم اهمیت هستند از خطرات احتمالی با خبر شده و در زمان مناسب اقدامات لازم درمانی را دنبال کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: کم شنوایی از جمله شایع ترین نقایص مادرزادی در زمان تولد است و به دلیل پنهان بودن این نقص، تشخیص زودرس آن نیز بسیار مشکل بوده و عموما بسیار دیر تشخیص داده می شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین یادآور شد: کم شنوایی در کودکان وضعیتی پنهان است ودر صورت اجرا نشدن برنامه های غربالگری شنوایی ممکن است کم شنوایی تا ۱۸ تا ۲۴ ماهگی پنهان بماند.

وارثی تصریح کرد: کاهش شنوایی شایع ترین نقص مادرزادی به شمار می رود و میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از ۲ برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی کودکان است.

این مقام مسئول افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی به موقع و زود هنگام اختلالات شنوایی و ارایه  خدمات لازم و مداخله به هنگام جهت جلوگیری از عوارض کم شنوایی حداکثر تا سن یک ماهگی نوزاد اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز