خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می دهد؛

بلاتکلیفی چند ساله مجتمع سینمایی فرهنگی میناب

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۸۶

بلاتکلیفی چند ساله مجتمع فرهنگی میناب که متاسفانه مسئولان به سادگی این موضوع پر اهمیت را نادیده گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از میناب، فرهنگ از بنیادی ترین مسائل در هر جامعه انسانی است، به شکلی که  همه چیز در بستر فرهنگ رشد می کند پرورش می‌یابد و به شکوفایی می‌رسد. از این روست که دولت‌ها توجه خاصی به مقوله فرهنگ دارند و هر ساله بودجه های کلانی را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

زیر ساخت های فرهنگی یکی از ضرورت هایی است که باید در حوزه‌ فرهنگ مورد توجه قرار گیرد استاندارد فضاهای فرهنگی در کشورهای مختلف متفاوت است؛ شهرستان میناب پس از بندرعباس بزرگترین شهرستان استان هرمزگان است یکی از قطب های فرهنگی و هنری با پتانسیل های بالقوه به شمار می رود.

همانگونه که اشاره شد برای رشد و بالندگی در حوزه  فرهنگ نیازمند زیرساخت های مناسب هستیم، در شهرستان میناب مانند اکثر نقاط استان هرمزگان نه تنها زیرساخت مناسب فرهنگی وجود ندارد بلکه میزان این فضای نامناسب فرهنگی نیز با جمعیتی که در این جغرافیا زیست می‌کند مطابقت ندارد.

بی اعتنایی برخی مسئولین نسبت به مسائل و مشکلات به جایی رسیده که هنرمندان حوزه  موسیقی و تئاتر این شهرستان برای اجرای کنسرت و نمایش به دیگر شهرهای هرمزگان یا کشور سفر می‌کنند.

این موضوع را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد: نخست کمبود فضا های فرهنگی و دوم عدم استقبال مخاطبان از اجرا های هنری است که به شکل اجمالی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

این موضوع را با طرح یک پرسش پیش می‌بریم چه امری باعث می شود تا مردم از اجراهای هنری استقبال کنند یا به بیانی برای پاسخ دادن به احساس نیازشان به تماشای تئاتر، فیلم، نمایشگاه نقاشی و ... بروند، به دلیل عدم وجود امکانات فرهنگی و توجه لازم به امر فرهنگ این احساس نیاز در انسان شکل نمی گیرد تا برای ارضای آن به دنبال راهکاری باشد.

حبیب ناصری فعال فرهنگی مینابی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: این مجتمع فرهنگی در سال ۱۳۹۴آیین کلنگ زنی آن شروع و تا سال ۹۶طول کشید و متاسفانه از آن زمان تا کنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است که در طی این مدت پیگیری های مکرری صورت گرفت اما به نتیجه  مطلوبی نرسید.

با گذشت زمان فقط وعده و وعید های توخالی از طرف مسئولان در سایت ها و خبر گزاری ها منتشر شده است که ظرف فلان مدت صورت خواهد گرفت اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و فقط سخندان خوبی بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه صورت گرفته پلاتو های نمایش میناب اشاره کرد و افزود: طبق تصمیمات گرفته شده فرهنگ و ارشاد، ۴پلاتو نمایش به میناب تعلق گرفته بود که ۲ پلاتو در همان سال و ۲پلاتو دیگر  در نیمسال بعد راه اندازی شود اما متاسفانه هیچ یک از آن را نداریم.

ناصری با اشاره به  کمپین بی مهری به فرهنگ میناب، اظهار کرد: با توجه به کوتاهی. های صورت گرفته شده از دو‌دستگاه فرهنگ و ارشاد و شهرداری میناب نسبت به ارسال طرح های فرهنگی هنرمندان و تعلل در ساخت پردیس سینمایی ،دست شهرستان میناب از عنوان «شهر خلاق»کوتاه ماند و این کمپین تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

رضا اوژند مدیر فرهنگ و ارشاد میناب اظهار کرد: طبق مصوبات و با پیگیری نماینده حوزه شرق استان هرمزگان،ادامه ساخت این مجتمع فرهنگی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ساخت مجتمع فرهنگی شهرستان میناب از نیمه دوم سال 1394آغاز شد و اتمام آن می توانست تا حدود زیادی  مشکلات حال حاضر این شهرستان را مرتفع کند؛ زیربنای این مجتمع  یک هزارو 643 متر مربع و شامل سالن نمایش با گنجایش500 نفر، پلاتو با گنجایش 100نفر، سالن آمفی تئاتر با گنجایش 500 نفر، نگارخانه و کلاس های آموزشی است. متاسفانه روند اجرایی این پروژه تا سال 1396 به درازا کشید و سپس متوقف شد.

به گزارش ایلنا، فرهنگ سرای شهید بهشتی میناب که در حال حاضر فعال است دارای یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش160نفر و از سال  1376 برای مراسم ها و تمرین هنرمندان استفاده می‌شود.

تنها یک سالن 160 نفره که برای تمرین و اجرای گروه های هنری و همچنین برگزاری مراسم مختلف استفاده می‌شود که خود موضوعی قابل تامل است، گذشته از این، تنها سالن موجود وضعیت چندان مناسبی ندارد و هیچ گونه اقدامی نیز در جهت بهبود آن انجام نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز