خبرگزاری کار ایران

خسارت بارش تگرگ و طوفان به بیش از ۱۳ هکتار از باغات آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۷۰

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بارش تگرگ و طوفان در اوایل هفته جاری به ۱۳ هزار و۶۹۰ هکتار از باغات استان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،منصور عمرانی در جمع خبرنگاران گفت: بارش تگرگ و طوفان موجب شد که باغات سیب و گردوی شهرستان‌های مراغه، میانه، ورزقان ۵۵ تا ۸۰ درصد خسارت ببینند.

وی ارزش خسارات وارده از تگرگ و طوفان به باغات آذربایجان شرقی را حدود ۱۶۳ میلیارد تومان برآورد کرد.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی  آذربایجان شرقی با بیان اینکه به تعدادی از واحدهای گاوداری و گلخانه ای شهرستان هریس نیز خسارت وارد شده است، ادامه داد: به محصولات باغی شهرستان مرند نیز خسارت زیادی وارد شده، اما هنوز آمار این خسارات نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه این میزان خسارت اعلام شده ، برآوردهای اولیه است، ادامه داد: به زودی میزان دقیق این خسارت ها پس از گزارش نهایی کارشناسان امر اعلام می شود.

بارش و طوفان در استان خسارت جانی نداشت

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز  اعلام کرد: براساس هشدارهای اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، بارندگی‌هایی در استان روی داد که خوشبختانه تا به این لحظه خسارت جانی از این بارندگی‌ها گزارش نشده است.

محمدباقر هنربر اضافه کرد: بارش‌ها باعث وقوع سیل در بخش‌های سامبوران، هرزند و یامچی شهرستان مرند شده و به تعدادی از راه‌های روستایی، جاده‌ها و یک دستگاه خودروی پراید خسارت‌هایی وارد کرد.

وی گفت: تعدادی از لوازم معیشتی عشایر روستای خلیفه‌لو نیز از سیل ناشی از بارندگی‌های روز گذشته متاثر و دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها همچنین در روستای ایری بخش سیه رود شهرستان جلفا نیز جاری شدن سیل شد که خوشبختانه تا به این لحظه خسارت جانی و مالی ناشی از آن گزارش نشده است.

هنربر از آب گرفتگی معابر عمومی کلانشهر تبریز به دنبال بارندگی‌های روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز