خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

ادامه بارش باران تا فردا در اردبیل/حاکمیت هوای سرد تا روز پنجشنبه هفته جاری

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۵۱

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ادامه بارش‌ها تا روز چهارشنبه و همچنین تداوم سردی هوا تا روز پنجشنبه هفته جاری در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت هوای استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی و ناپایداری ها طی امروز همچنان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: هرچند از شدت ناپایداری ها از روز چهارشنبه به ویژه در نواحی شمالی استان کاسته خواهد شد اما سامانه بارشی به صورت متناوب تا اواخر هفته در نواحی مرکزی و جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: آسمان استان طی امروز( سه شنبه 15 مهرماه) در غالب مناطق ابری و مه آلود، توام با بارش متناوب باران و وزش باد(گاهی تند) پیش بینی می شود.

محمدی ادامه داد: از روز چهارشنبه در نواحی شمالی از میزان ابرناکی هوا به تدریج کاسته شده و آسمان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در این مناطق کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی استان(به ویژه نواحی جنوبی) آسمان در زمان مشابه نیمه ابری تا ابری، گاهی با وزش باد تند و بارش باران توام با مه انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: روند کاهشی دما به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان همچنان ادامه خواهد داشت و از امروز تا روز پنجشنبه مناطق ذکر شده هوای نسبتا سردی را تجربه خواهند کرد.

محمدی تاکید کرد: توصیه می شود دمای مرغداری ها و گلخانه ها کنترل شود و مردم از اطراق در حاشیه رودها و مسیل ها و همچنین از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی ادامه داد: لازم است تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه ای و دامی اتخاذ شود و همچنین در این مدت از انجام پروژه های عمرانی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: احتمال آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل ها و همچنین اصابت صاعقه  و ایجاد اختلال در تردد جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.

محمدی در رابطه با بیشینه دمای حاکم بر مناطق استان اظهار کرد: طی امروز شهرستان های بیله سوار و پارس آباد با حداکثر دمای 16 درجه به عنوان گرم‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز