خبرگزاری کار ایران

سعدالدین تاکید کرد:

ارائه خدمات دستگاهای اجرایی نباید به بهانه کرونا تعطیل شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۳۳۸

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات دستگاهای اجرایی نباید به بهانه کرونا تعطیل شود گفت: ساعت ارائه خدمات به ارباب رجوعان نیز نباید کاهش یافته و منجر به ازدیاد جمعیت به لحاظ کوتاهی زمان شود .

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان در جلسه کمیته بازرسی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان بیان کرد: رعایت الزمات و پروتکل های بهداشتی از ضروریات است و مسئولان و ادارات دولتی باید پیشگام رعایت مسائل بهداشتی در تمام سطح جامعه باشند.
 
وی افزود: ادارات و مسئولان الگو هستند لذا  تاکید استانداری سمنان بیشتر بر دستگاه های اجرایی است که بتوانیم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی این الگو پذیری را رواج دهیم و لازمه این کار آن است که دستگاه های اجرایی بخش نامه های ابلاغ شده را مهم بشمارند.
 
سعدالدین ضمن بیان اینکه فرم خود ارزیابی با احتساب ۳۰ مولفه تدوین و ابلاغ شده است اظهار داشت: این دستورالعمل ها در دو حالت ارشادی و تکلیفی است که در حالت ارشادی دستگاه های اجرایی ارزیابی اجرای مولفه های بهداشتی و مقابله با کرونا در مجموعه خود را مورد بررسی قرار می دهند و پاسخ آن را به ستاد مقابله با کرونا ارسال می دارند. 

سعدالدین خاطرنشان ساخت: مقوله تکلیفی این بخشنامه ها نظارت بر دستگاه های دولتی استو بدلیل اهمیت رعایت بخشنامه ها توسط هشت اکیپ نظارتی از ۵۰ دستگاه اجرایی استان سمنان بازرسی هایی انجام شده که روند پیشگیری از کرونا در ادارات مثبت و نزدیک به عالی است اما همان میزان اندک عدم رعایت ها را نیز نخواهیم پذیرفت. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با اشاره به اینکه الصاق و پوشش ماسک برای همه مراجعان و کارمندان اجباری است تصریح کرد: حتماً در هفته جاری شرایط سخت گیرانه تری توسط ستاد استانی مقابله با کرونا در سطح استان وضع خواهد شد 

وی گفت: الزامات مرتبط با ادارات و دستگاه های دولتی ابلاغ شده است یکی از مهم‌ترین ابلاغات این است که تجمعات زیر ۱۰ نفر با فاصله اجتماعی و در مکان های رو باز مجاز است و باید تعداد کارمندان در اتاق های ادارات کاهش یابد که در این رابطه مدیران می توانند به دلیل عدم برگزاری حضوری جلسات اتاق جلسات هر اداره را نیز به اتاق کار کارمندان بدل سازند. 
 
سعدالدین افزود: به استناد قانون دورکاری مدیران دستگاهای اجرایی می توانند بنا به  شرایط و وضعیت کارکنان دستگاه ها  نسبت به انجام وظایف کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای بوده و یا مشکوک به کرونا می باشند به صورت غیر حضوری و دورکاری اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز