خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی:

وضعیت بزرگراه شهید کسایی مایه آبروریزی تبریز است

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۵۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کسایی و کم توجهی برخی متولیان امر به افزایش ایمنی در این محور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،جواد رحمتی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت و ایمنی حمل و نقل استان، تلاش برای سلامت هرچه بیشتر مردم را از مهم‌ترین وظایف تمامی مسئولان برشمرد و افزود: ایمن سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری، از جمله عوامل دخیل در جلوگیری از صدمه به سلامتی مردم است.

وی در بخشی از سخنان خود از کاهش 20 درصدی تصادفات برون شهری استان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال خبر داد و گفت: از تلاش‌ها و زحمات تمامی عوامل دخیل در این خبر بسیار خوشحال کننده، بخصوص پلیس راه قدردانیم.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کسایی و بی‌توجهی برخی از متولیان امر نسبت به رفع مشکلات موجود، اظهار داشت: این وضعیت مایه آبروریزی برای شهری همچون تبریز است و باید هرچه سریع ‌تر نسبت به رفع مشکلات، ایمن سازی، کنترل ورود و خروج، اصلاح هندسی و بررسی‌های فنی آن اقدام کرده و از توان متخصصان برای تدوین یک طرح مطالعاتی در این زمینه استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خواستار توجه بیشتر شهرداری تبریز نسبت به ایمن سازی این بزرگراه شد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از این بزرگراه در حریم قانونی شهر تبریز قرار دارد، شهرداری تبریز به وظایف خود با هدف کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در این مسیر توجه بیشتری داشته باشد.

رحمتی ادامه داد: به رغم اهمیت بسیار ویژه بزرگراه شهید کسایی و تأکید بر سامان دهی مشکلات فعلی آن در جلسات مختلف، حساسیت قابل قبولی از سوی برخی دستگاه های دولتی و سایر متولیان امر وجود ندارد.

وی افزود: در دو هفته آتی باید جلساتی با حضور شهردار تبریز و متولیان امر، برای همفکری و بررسی‌های فنی در زمینه بزرگراه شهید کسایی، برگزار و یک بار برای همیشه، تصمیم قاطع و قابل اجرایی در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: تصمیمات ما باید به شکلی باشد که راه، عامل اصلی تصادف در محور بزرگراه کسایی نبوده و با برنامه ریزی مدون و میان مدت، ایمنی سفر در این مسیر را افزایش دهیم.

رضا کریمی نژاد، رئیس پلیس راه استان و علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه به ارائه گزارش آخرین آمار سوانح و حوادث جاده‌ای استان و پیشنهادهای مورد نیاز برای افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز