خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در خراسان شمالی انجام شد؛

استفاده از روش درمانی هموپرفیوژن در درمان بیماران مبتلا به کووید 19

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۱۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در خراسان شمالی استفاده از روش درمانی هموپرفیوژن در درمان بیماران مبتلا به کووید 19 انجام شد.

به گزارش ایلنا،قاسم بیانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر اظهار کرد: این روش درمانی که تا کنون برای 3 بیمار مبتلا به کرونا و  توسط امیر بیگدلی فوق تخصص نفرولوژی انجام شده ،  در 2مورد موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: هموپرفیوژن نوعی روش درمانی است که باعث تصفیه خون می شود و مواد سمی را از آن خارج می کند.

وی ادامه داد: این روش درمانی در حذف مسمومیت های دارویی نظیر داروهای ضد تشنج، در شرایط عفونت‌های شدید ریوی در بیماران بدحال و همچنین در درمان های حمایتی به منظور حذف مواد زاید در بیماران دارای نارسایی  کلیوی و کبدی کاربرد دارد.

بیماران پیوندی برای دریافت واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه سخنانش اعلام کرد: بیماران پیوندی برای دریافت واکسن آنفلوانزا به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و از حضور در معاونت درمان خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر از بیماران خاص، فقط بیماران پیوندی می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی از واکسن آنفلوانزا بهره مند شوند .

بیاتی با بیان این که لیست اسامی بیماران خاص پیوندی برای دریافت واکسن آنفلوانزا از سوی وزارتخانه اعلام شده و فقط بر اساس آن لیست واکسن آنفلوانزا بین بیماران توزیع می شود اعلام کرد: بیماران پیوندی در بجنورد به مراکز سلامت شهری نیروگاه، شهید مدنی، حر و بوعلی ، در جاجرم به مرکز سلامت شهری شهدا  و در شیروان به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه کنند.

وی متذ کر شد: بقیه بیماران خاص منتظر اعلام خبر معاونت درمان برای زمان و مکان دریافت واکسن آنفلوانزا باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز