خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی:

آزادراه مراغه-هشترود تا سال 1402 قابل بهره‌برداری است/سفر نوبخت به آذربایجان شرقی در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۶۹

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، رضا طوسی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح های عمران شهری مراغه، افزود: با وجود محدودیت های منابع دولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سرمایه گذار و نیز پیمانکار توانایی لازم در تکمیل و تداوم این پروژه بزرگ ملی را دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود ادامه داد: هم اکنون بیشتر عملیات احداث ابنیه و تملک اراضی واقع در مسیر این طرح انجام شده است و با تکمیل خاکریزی و برخی سازه ها، این طرح در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

طوسی اضافه کرد: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.

وی افزود: اجرای این طرح ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه در بازدید از این طرح گفت: پیگیری های شهرستان و استان برای تخصیص اعتبار برای فعال کردن مجدد این طرح آغاز شده است.

سید علی موسوی حسینی با بیان اینکه جاده فعلی جزو پر تصادف ترین محورهای استان و شمال غرب کشور است، تاکید کرد: تخصیص اعتبار برای ادامه اجرای طرح ضروی است .

وی اضافه کرد: با توجه به آسفالت 16 کیلومتر از قطعه های دو و سه لازم است این دو قطعه با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد تکمیل زیر ترافیک برود .

فرماندار شهرستان مراغه با اشاره به ساخت بخش زیادی از ابنیه‌های فنی و تملک کامل مسیر افزود : تامین اعتبار تنها راه رفع مشکل این طرح است .

اجرای این آزاد راه به طول 110 کیلومتر از سال 93 آغاز شده و پیشرفت کلی آن هم اکنون 32 درصد است .

موسوی افزود: برای بهره برداری از این آزاد راه یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاروایماق درمجلس شورای اسلامی در مورد این اتوبان به خبرنگار ایلنا گفت:در دیداری که با آقای نوبخت داشتم در مورد وضعیت اتوبان و راکد ماندن آن با وی صحبت کردم و نوبخت قول داده به زودی در سفر به استان از این پروژه دیدار کند و با اختصاص بودجه ادامه طرح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز