خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد:

سرشماری حیات وحش فارس برای اولین بار با پهپاد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۳۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برای اولین بار سرشماری حیات وحش با استفاده از پهپاد در مناطق تحت مدیریت این اداره کل اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل محیط زیست فارس، حمید ظهرابی، گفت: برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مدیریت بهینه  سرشماری حیات وحش با استفاده از تصاویر هوایی و پهپاد ابتدا در بهرام گور به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن در سایت گوزن زرد ارسنجان نیز انجام شد.

ظهرابی افزود: قرار است در سرشماری تعدادی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت پایلوت علاوه بر شیوه های مورد استفاده در گذشته از تصویر برداری هوایی نیز بهره گیری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد با استفاده از پهپاد می‌توان علاوه بر افزایش دقت، کاهش هزینه‌ها، کمبود نیروی محیط بانی و برخی از کاستی‌ها را جبران کرد و کاهش چشمگیری در استهلاک تجهیزات، خودرو و سایر منابع را شاهد بود.

به گزارش ایلنا سایت گوزن زرد ارسنجان محدوده‌ای به وسعت ۳۰۰هکتار را در بر می‌گیرد و موقعیت آن جنگل خلیل بیگ شرق شهر ارسنجان در شمال محور جاده آباده طشک استان فارس است.

این سایت از سال ۱۳۹۰ و با انتقال ۷ راس گوزن زرد، رسما فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۳۴ راس از این گونه نادر حیوانی در آن حیات دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز