خبرگزاری کار ایران

از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور؛

دو پروژه برق رسانی روستایی در هرمزگان افتتاح می شود/ بهره‌برداری از ۱۰ پروژه پست و خط برق در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۰۰۲

پروژه برق رسانی به دو روستای استان هرمزگان، امروز دوشنبه از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر نیرو، افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آیین افتتاح برق رسانی به این دو روستا به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همزمان با ۱۴۸ روستا در سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور مهندس حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و همتی استاندار هرمزگان برگزار می شود.

استاندار هرمزگان در این خصوص، عنوان کرد: روستاهای سربند و دهانه گیرا از توابع شهرستان حاجی آباد با 20 خانوار، این دو روستای برق دار شده هستند.

وی ادامه داد: سیستم های خورشیدی استفاده شده برای تأمین برق این دو روستا در هرمزگان، با توان 2هزارو 500 وات است که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.

استاندار هرمزگان افزود: برق روستاهای سربند و دهانه گیرا در شهرستان‌حاجی آباد، طی دو ماه و با اعتبار 14 میلیارد ریال تأمین شده است.

همتی تصریح کرد: طی دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون 110 روستای فاقد برق با دو هزار و 131 خانوار با اعتباری بالغ بر 303 میلیارد ریال در هرمزگان برق دار شده اند.

وی گفت: همچنین طی این مدت شش روستای صعب العبور در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی‌آباد و پارسیان از طریق سیستم‌های فتوولتائیک برق دار شده و برق رسانی به پنج روستای باقیمانده استان تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح برق‌رسانی به 300 خانوار عشایر کوچ‌رو در سطح استان نیز از طریق سامانه های تولید برق خورشیدی قابل حمل تا پایان سال 99 اجرا خواهد شد.

همتی یادآور شد: کل روستاهای برق‌دار استان تا کنون یک‌هزار و 744روستا و با جمعیتی بالغ بر 781هزار نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ پروژه برق منطقه ای هرمزگان نیز افتتاح می شود، اظهار کرد: 10 پروژه پست و خط با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب پویش الفبایران امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه، افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان افزود: پست ۶۳ کیلو ولت موقت گابریک، پست ۶۳ نگین ترابران، فاز اول پست ۶۳ ایسین، فاز اول پست ۱۳۲ کیلو ولت دهستان، خط ۶۳ پست ۲۳۰ رودان، افزایش ظرفیت ترانس پست ۶۳ کیلوولت لافت و فاز اول پست ۶۳ کیلوولت گچین، پروژه هایی هستند که امروز به بهره برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: افتتاح این پروژه ها به منظور افزایش پایداری شبکه برق در مناطق مختلف استان هرمزگان و همچنین اصلاح ولتاژ و افزایش برق‌رسانی در منطقه شمال شهرستان حاجی آباد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز