خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

بیمارستان‌های کرمانشاه مملو از بیماران کرونایی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۸۵۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بستری‌های بیماری کرونا در کرمانشاه از مرز 500 نفر گذشت و بیمارستانهای این شهر مملو از بیمار کرونایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه ستاد کرونا که در سالن اجتماعات شهرداری کرمانشاه بر پا شده بود اظهار کرد: بستری شدن همزمان بیش از 500 نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه خودگویای این است که ویروس کوید 19 در این استان سیر صعودی دارد و با وضع موجود خدمات رسانی بسیار دشوار شده است.

وی با اشاره به اینکه تخت های بیمارستانی استان در حال پرشدن است اظهار کرد: تخت های آی سی یو مراکز درمانی استان علاوه بر اینکه 21 تخت جدیدی که هفته گذشته اضافه کرده بودیم ظرف همین یک هفته اشغال شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به این مطلب که کرونا با کسی شوخی ندارد،گفت: ویروس منحوس کرونا به همه به یک چشم نگاه می کند و فرقی بین زن و مرد و پیرو جوان و کودک، قائل نیست و هرکسی که سر راهش قرار داشته باشد را آلوده و روانه بیمارستان می کند.

ابراهیم شکیبا در بخشی از سخنانش با بیان اینکه هر روز با ابعاد تازه ای از این ویروس و عوارض آن مواجه می شویم افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور این بیماری عمدتا برای گروه های در معرض خطر شامل زنان باردار، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های خاص آسیب پذیر بود، آما متاسفانه امروزه شاهد هستیم افراد سالم و جوان بدون هیچگونه بیماری زمینه ای قربانی این بیماری شده و جان خود را از دست می دهند و این مسئله زنگ هشداری برای همه کشور است.

وی در ادامه گفت: هیچ کس از این بیماری مصونیت ندارد.لذا، نباید این بیماری را از خود دور بداند و همه باید بدانند کرونا در کمین آنهاست و ممکن است قربانی بعدی خود آنها باشند.

شکیبا با بیان اینکه هنوز  واکسن کرونا در سطح هیچ جامعه ای تزریق نشده و جواب نداده و اصلا مشخص نیست آیا  این واکسن عوارض دارد یا خیر و تا چه حد می تواند ماندگاری داشته و در برابر این ویروس جواب دهد. اظهار کرد: امید چندانی نداریم که واکسن کرونا امسال به کشور وارد شود.لذا، تنها راه علاج کنترل یا ریشه کنی این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری کرمانشاه د مقابله با کرونا گفت: برخی اماکن شهرداری چون، میادین میوه و تره بار و آرامستان کانون‌های انتقال کرونا هستند.لذا، انتظار داریم با تمهیدات شهردار کرمانشاه و رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی شاهد کنترل بیماری کرونا در کرمانشاه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز