خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان فارس گزارش می‌دهد؛

حال و روز آرایشگاه‌های مردانه شیراز در دوران کرونا/هزینه‌ها کفاف خرج زندگی را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۹۴

علاوه بر خسارت کرونا، عدم افزایش نرخ دستمزدها و دریافت نرخ آرایشگاه ها همانند دو سال گذشته بسیارى از آرایشگران شیراز را با مشکلات متعددى مواجه کرده، به طورى که شاهد تعطیلى روز به روزى آرایشگاه‌های مردانه در شیراز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، آرایشگاه‌ها از جمله اصنافى هستند که بالاخره پس از گذشت چهار ماه از تعطیلى مغازه‌هایشان به خاطر شرایط کرونایی اجازه فعالیت دریافت کردند و باید با رعایت تمامى شیوه نامه‌هاى بهداشتى خدمات ارائه دهند، آنها از طرفى ملزم به رعایت قوانین پیشگیرانه هستند و از طرف دیگر باید این فرصت را براى درآمدزایى غنیمت بشمارند، هرچند قطعا این بازار نیم بند نمى تواند ضرر تاریخى 98 را براى آنها جبران کند.

آن طور که بردبار رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه شیراز مى گوید: متاسفانه شیوع کرونا و افزایش چندین برابر هزینه هاى اجاره، وسایل و .... باعث شده که از اردیبهشت ماه تاکنون حدود 100 آرایشگر در شیراز با تعطیلى مغازه، پروانه‌هایشان را باطل کنند.

وى با بیان اینکه در حال حاضر وضع مغازه داران و آرایشگاه هاى شیراز اصلا مناسب نیست، مى گوید: از دست دادن کاسبى در شب عید نوروز به دلیل شیوع بیمارى کرونا و تحمیل هزینه ها و مواد و شوینده هاى بهداشتى باعث شد تا در وضعیت بسیار بدى قرار بگیریم.

استقبال30 درصدی مردم شیراز از آرایشگاه 

امید بردبار در گفت و گو با ایلنا اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شده تا تنها 30 درصد مردم شیراز به آرایشگاه ها مراجعه کنند، مى افزاید: متاسفانه این بیمارى باعث شد تا درآمد آرایشگران شیراز به شدت کاهش یابد، بنابراین افرادى که از آرایشگرى دست مى کشند به مشاغلى مانند مشاور املاک و واسطه گرى روی مى آورند. 

وى با بیان اینکه از ماه هاى گذشته تاکنون هزینه‌هاى آرایشگرى چندین برابر گران‌تر شده ، مى‌افزاید: حدود 80 الى 90 درصد آرایشگران شیرازى در مغازه هاى استیجارى فعالیت مى کنند بنابراین افزایش 70 الى 150 درصدى میزان اجاره بها مغازه در سال جارى، باعث شد تا آرایشگران با مشکلات زیادى مواجه شوند.

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه شیراز در ادامه با بیان اینکه اغلب  مغازه داران خواستار افزایش نرخ دستمزدها هستند، مى افزاید: ما براى افزایش نرخ دستمزد در سال 97 تقاضا دادیم اما در نهایت در سال 98 با درخواست‌مان موافقت شد.

وى با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان خواستار عدم افزایش نرخ دستمزد آرایشگران هستند مى افزاید: در شرایط فعلى روش اصلاح مو سر تغییر کرده  و آرایشگران باید براى اصلاح یک سر حدود 40 دقیقه وقت بگذارند.

بردبار با اشاره به اینکه از سال 97 تاکنون قیمت بیشتر وسایل آرایشگرى حدود ده مرتبه افزایش یافته است مى افزاید: اما در مقابل هنوز هیچ تغییرى در نرخ دستمزد آرایشگران شیراز رخ نداده و مسئولان در این بخش سلیقه اى عمل مى کنند.

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه شیراز با اشاره به اینکه برای افزایش نرخ دستمزد آرایشگاه در تیر ماه نامه‌اى را فرمانداری ارسال کردیم، مى افزاید: اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخى به ما داده نشده است.

 

حال و روز آرایشگاه‌های مردانه شیراز در دوران کرونا/هزینه‌ها کفاف خرج زندگی را نمی‌دهند

بردبار با اشاره به اینکه قیمت لوازم مصرفى آرایشگران به شدت گران شده، مى‌افزاید: براى مثال قیمت ماشین‌هاى سر زنى از حدود یک میلیون و 200 هزار تومان به 6 میلیون تومان رسیده است، همچنین قیمت اسپرى مو هم از 20 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش یافته، اما متاسفانه نرخ دستمزدها هیچ گونه تغییرى نداشته است.

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه شیراز با بیان اینکه در شرایط فعلى حدود 10 درصد از آرایشگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعى هستند مى افزاید: متاسفانه افزایش قیمت بیمه و نبود درآمد باعث شده تا آرایشگران براى تامین مایحتاج روزانه زندگى با مشکل مواجه شوند. به گفته وى در شرایط فعلى و با در نظر گرفتن هزینه ها، نیاز است تا نرخ اصلاح ساده از 22 هزار تومان به 30 الى 35 هزار تومان افزایش پیدا کند.

هزینه‌هایمان دو برابر شده است

یک آرایشگر شیرازى هم  با بیان اینکه قیمت اجاره‌ها نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته، مى‌افزاید: اما متاسفانه در مقابل، نرخ دستمزد آرایشگران هیچگونه تغییرى نداشته است.

این مغازه‌دار در گفت و گو با ایلنا مى‌افزاید: همزمان با افزایش نرخ اصلاح  به 22 هزار تومان در دو سال گذشته، قیمت اسپرى مو حدود 7 هزار تومان بود، اما در حال حاضر قیمت این کالا به حدود 50 هزار تومان رسیده است.

به گفته وى تحمیل مواد ضدعفونى مانند الکل و ماسک هم هزینه هاى زیادى را به آرایشگران اضافه کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز