خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد:

احتمال وقوع سیلاب پاییزی در گلستان/ کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۷۴

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ضمن هشدار نسبت به وقوع سیلاب پاییزی در استان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از امشب در استان شاهد کاهش دمای بین ۸ تا ۱۰ درجه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، نوربخش داداشی افزود: با فعالیت سامانه سرد و بارشی از امشب وقوع بارندگی شدید، افزایش دبی رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان گلستان محتمل است.

وی گفت: رعدوبرق، مه گرفتگی، وزش شدید و موقتی باد از دیگر نتایج فعالیت چهار روزه سامانه جوی در استان است.

مدیرکل هواشناسی به مردم توصیه کرد: با توجه به شدت بارندگی در مناطق مختلف استان و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابرعمومی و وقوع پدیده مه از تردد غیرضرور بویژه در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

داداشی گفت: سرعت وزش باد در دریای خزر بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود بر این اساس ارتفاع موج به ۱.۷متر خواهد رسید و شرایط دریا خطرناک است.

محمد حسینیه سرپرست گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان و با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

وی از هم استانی‌ها و گردشگران خواست در این مدت در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز