خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انتخاب ضامنجان به عنوان پایلوت طرح راه اندازی خانه کار و فرهنگ روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۵۴

نماینده مرکزی در شورای عالی استانها از انتخاب روستای ضامنجان به عنوان روستای نمونه «طرح راه اندازی خانه کار و فرهنگ روستایی کشور» خبر داد.

سعید صوفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از انتخاب روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک به عنوان روستای آزمایشی اجرای طرح راه اندازی « خانه کار و فرهنگ روستایی کشور» خبر داد و گفت: در پی تفاهمنامه منعقد شده میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، صندوق کارآفرینی امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد طرح «راه‌اندازی خانه‌های کار و فرهنگ روستایی» با هدف توسعه متوازن و هم زمان کار و فرهنگ در روستاها اجرا شود که روستای ضامنجان با توجه به سوابق درخشان فرهنگی به عنوان روستای نمونه انتخاب شد.

وی افزود: روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک سوابق فرهنگی زیادی دارد. از دهه 50 فعالیت‌های فرهنگی در این روستا به صورت جدی آغاز شد. در دهه 60 نیز ما این فعالیت‌ها را در قالب کانون و کتابخانه و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ادامه دادیم که به پاس این فعالیت‌ها در دهه 70 بنده به عنوان کتابدار نمونه و خادم فرهنگ و هنر کشور و جوان موفق استان مرکزی انتخاب شدم.

رئیس شبکه روستاهای دوستدار کتاب کشور  با بیان اینکه  کتابخانه روستای ضامنجان نیز به عنوان کتابخانه نمونه استان مرکزی و کشور انتخاب شد، ادامه داد: در سال 93  ضامنجان به عنوان روستای دوستدار کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) انتخاب شد که بنده نیز به پاس همین خدمات فرهنگی در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شبکه روستاهای دوستدار کتاب انتخاب شدم.

صوفی اضافه کرد: این فعالیت های فرهنگی سبب شد روستای ضامنجان اکنون به عنوان روستای پایلوت در طرح راه اندازی خانه کار و فرهنگ روستایی کشور انتخاب شود.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها درباره جزئیات طرح خانه فرهنگ و کار روستایی توضیح داد: هدف از راه‌اندازی خانه فرهنگ و کار روستایی ترویج همزمان فرهنگ و کسب و کار در روستاهاست. برای مثال ایجاد یک مجموعه فرهنگی با همکاری خیرین در روستای ضامنجان اولین گام در راستای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه روستای ضامنجان و منطقه قره کهریزه از مناطق بکر گردشگری است افزود: در ادامه تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق کارآفرینی امید بازارچه‌ها و کارگاه‌هایی در حوزه شغل غالب روستائیان ایجاد کرده و تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کنیم تا به رونق کسب و کار و فرهنگی  در روستایی بیانجامد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز