خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران مطرح کرد:

لزوم نوبت بندی دوباره کارمندان تهرانی برای کاهش کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۲۴

استاندار تهران گفت: نوبت بندی و دورکاری کارمندان برای کاهش تراکم جمعیت در مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دوباره باید در تهران اجرا شود.

به گزارش ایلنا، محسنی بندپی با تکذیب لغو دورکاری در شهر تهران گفت: دورکاری در تهران لغو نشده است. تمام دستگاه‌هایی که زمینه دورکاری دارند همچنان می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

استاندار تهران اظهار داشت: افراد بالای ۶۰ سال، کسانی‌که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و مادرانی که کودک خردسال دارند، همچنان می‌توانند از امکانات دورکاری بهره‌مند شوند. اما آنچه تغییر کرده، نوبت بندی است. با توجه به قانون ۳۰ درصد از کارمندان برای حضور در ادارات منع شده بودند که در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم برای اشخاص عادی این ظرفیت را مجددا بازگردانیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: آموزش در دانشگاه‌ها که همچنان غیرحضوری بود و مدارس هم از دیروز ۱۲ مهرماه تعطیل شده و از حالت اختیاری خارج شدند. به این نتیجه رسیدیم که عوامل دخیل در افزایش شیوع کرونا را بیشتر کنترل کنیم و تراکم جمعیت باید در تهران کم شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران پایین‌ترین رتبه کشوری را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این رتبه پایین به دلیل رعایت نشدن موارد بهداشتی و ماسک نیست، ولی وقتی هر روز واگن‌های مترو یک میلیون نفر را جابجا می‌کنند چاره‌ای جز تراکم بین مسافران وجود ندارد.

وی اظهار داشت: چندهفته‌ای طرح ترافیک لغو شد، اما با توجه به اینکه ما در فصل‌های سرد، وارونگی هوا را داریم و به تبع آن آلودگی افزایش پیدا می‌کند بنابراین با تغییر نوبت حضوری کارکنان و نوبت بندی می‌توانیم به راحتی تراکم جمعیت را کاهش دهیم بدون اینکه ذره‌ای از خدمات ما کم شود.

محسنی بندپی افزود: در حال حاضر ۴۸۰ هزار نیروی ستادی دستگاه‌های اجرایی استانی و ۱۶۰ هزار نفر هم کارمند ملی داریم که در تهران فعالیت می‌کنند. اگر بتوان یک سوم از این جمعیت یعنی حدود ۲۰۰ هزار نفر را به صورت روزانه به وسیله دورکاری کاهش داد؛ هم تراکم جمعیت کاهش می‌یابد و هم از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری می‌شود.

استاندار تهران درباره تخلف صنوف در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: کد رهگیری در مغازه‌ها وجود دارد که به سامانه نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی وصل است. هموطنان ما می‌توانند اگر تخلفی دیدند با این شماره تماس بگیرند و تخلف را به کارشناسان گزارش دهند و اگر این کد در اصناف نباشد تخلف است.

محسنی بندپی با اشاره به برد بازی فوتبال پرسپولیس در برابر النصر عربستان و اظهار شادی مردم در خیابان‌ها گفت: بیشتر مردم در خودرو‌های خود بودند و از خودرو پیاده نشدند و بیشتر این افراد هم در عین حال که سوار خودرو بودند از ماسک هم استفاده می‌کردند.

استاندار تهران در انتها از باز بودن تمامی دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: دانشگاه‌ها برای فعالیت کارکنان همچنان باز هستند، ولی آموزش به روش مجازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز