خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح تسهیلات ودیعه مسکن در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۶۱۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ثبت نام مرحله دوم طرح تسهیلات کمک ودیعه مسکن در استان آغاز شده است.

احمد مرزبان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های 5 نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند. مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۵۰ میلیون ریال است که با کارمزد ۱۳ درصد به واجدان شرایط اعطا می‌شود و  فرد مستاجر با یک ضامن می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای دریافت این تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: 7955 نفر در استان مرکزی برای بهره‌مندی از این تسهیلات در سامانه www.tem.mrud.ir  ثبت‌نام کرده‌اند که اراک با 4518 نفر بیشترین شمار متقاضیان این طرح را به خود اختصاص داده است. همچنین ۱۰ هزار و ۶۳۳ نفر در استان مرکزی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که 8561 نفر آنان پس از بررسی کارشناسی واجد شرایط شناخته شدند.

مرزبان تصریح کرد: 1459 متقاضی واجد شرایط در این استان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت کردند و با تکمیل پرونده و معرفی به بانک، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح شدند. 1767 نفر از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن استان در مرحله تکمیل پرونده هستند و 5338 نفر نیز نقص پرونده دارند. 

وی در پایان افزود : در این باره افرادی که در گام نخست این طرح جا مانده‌اند می‌توانند در سامانه طرح مسکن ملی وارد شده و نسبت به ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اقدام کنند. متقاضیان از نیم روز یک شنبه 13 مهرماه تا روز 30 مهرماه سال جاری می‌توانند برای ثبت نام و استفاده از تسهیلات کمک ودیعه مسکن با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز