خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان فارس:

نام ورزش کارگری فارس در شناسنامه متولی ورزش جای گیرد/ نوید لیگ برتری با واگذاری سهام باشگاه‌های فوتبال فارس به تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۵۹

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: 22 مجموعه ورزشی کارگری در سطح این استان وجود دارد و هیات‌های ورزش کارگری نیز در سطح همه شهرستان‌های فارس فعال شده و لازم است که این حوزه مورد توجه بیشتر متولی اصلی ورزش نیز قرار گیرد.

به گزارش ایلنا سهراب مختاری در جلسه هیات اجرایی مجموعه های ورزشی کارگران فارس افزود: فارس با 22 مجموعه ورزشی کارگران در جایگاه نخست کشور از نظر تعداد پروژه ورزشی تفریحی قرار دارد که تاکنون 17 مجموعه از این تعداد به بهره برداری رسیده است و علیرغم مشکلات موجود در خصوص تامین اعتبار وبا توجه به پیگیریهای اداره کل و مسئولان ارشد استان و مساعدت وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و کمک نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شده برخی پروژه‌های نیمه تمام  توسط بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران که اغلب نیز بین 85 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند همکاری لازم را در حوزه ارایه تسهیلات انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی،فرهنگی و تفریحی کارگران شیراز نیز اکنون بعد از حدود 4 دهه بازسازی و به محلی مناسب با بهترین تجهیزات روز در حوزه‌های مختلف ورزشی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی شماره 2 کارگران شهرستان شیراز در شهر جدید صدرا واقع است که در ماه‌های گذشته مشکل قدیمی مالکیت این مجموعه با همکاری شرکت عمران این شهر حل شد.

ورزش کارگری فارس خوش می‌درخشد

رئیس شورای هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های ورزش کارگری در سالیان اخیر در سطح این استان پررنگ بوده اما سهم جامعه کارگری که بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد کمتر از سوی متولی ورزش فارس دیده شده است.

مهرزاد مویدی افزود: ورزش کارگری فارس تاکنون مقام های برتر ملی و بین المللی را برای این دیار افتخار آفرینی کرده و هیچ استانی به اندازه فارس از این تعداد مجموعه کارگری و ورزشکار مستعد بهرمند نیست و این انتظار وجود دارد که حمایت کافی معنوی و مادی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به این حوزه صورت گیرد.

توسعه ورزش همگانی برای مبارزه با فاجعه چاقی در جامعه

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه بر عدم توجه به بخشی نگری تاکید کرد و گفت: در حوزه ساخت پروژه های ورزشی نیاز است که همفکری و هم افزایی بیشتری بین دستگاه ها صورت پذیرد تا امکانات ورزشی بصورت متوازن در همه مناطق و شهرستان های فارس پخش شود.

عباس حاجی زاده بر توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه تاکید و عنوان کرد: چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات جدی است که جامعه ما را تهدید می کند به گونه‌ای که براساس بررسی های انجام شده میزان اضافه وزن در بین دانش آموزان ما بیش از 21 درصد است که این یعنی فاجعه.

وی با بیان اینکه طرحی با نام کوچ در حال اجرا در سطح مدارس برای کنترل چاقی دانش آموزان است گفت: اگر می خواهیم ایران فعالی داشته باشیم باید به سلامت و ورزش همه اقشار و خصوصا کارگران توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از هیات‌های ورزش کارگری توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس وجود دارد که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت که این مساله در جلسه آتی شورای عالی ورزش فارس نیز که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد مطرح و به مصوبه این شورا تبدیل می شود.

حاجی زاده با اشاره به کاهش منابع مالی دولت و کمبود اعتبارات در حوزه ورزش گفت: 270 پروژه نیمه تمام ورزشی در این استان وجود دارد که برای این طرح ها رقمی معادل 500 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا از این  پس ورزش کارگری استان فارس و هیات‌های ورزشی این بخش مورد حمایت معنوی و مالی اداره کل ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت و در مناسبات ملی و بین المللی دیده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز