خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی؛

اولین کارخانه سورتینگ میوه در مشگین‌شهر آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۳۲۴

نماینده مردم مشگین شهر گفت: برای حمایت از باغداران اولین کارخانه سورتینگ در مشگین‌شهر احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود عباس زاده مشگینی در آیین افتتاح اولین کارخانه سورتینگ سیب در این شهرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان مشگین شهر به واسطه تولید میوه خصوصا سیب در سطح استان و کشور معروف است لذا جهت حمایت از باغداران اولین کارخانه سورتینگ احداث شد و به زودی کارخانجات دیگر برای تقویت اقتصاد بازار میوه منطقه‌ احداث خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته مدیریت بازار میوه شهرستان مورد غفلت قرار گرفته بود و کشاورز و باغدار منطقه مجبور بودند به ناچار حاصل یکسال دسترنج خود را به علت نبود صنایع تبدیلی به قیمت نازلی به بازار عرضه کنند.

نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز باغداران منطقه به صنایع تبدیلی میوه بیان کرد: استقرار صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و سورتینگ میوه برای مردم منطقه به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده بود که با افتتاح این واحد شاهد توسعه منطقه و تقویت اقتصاد باغداران منطقه خواهد شد.

در ادامه مراسم افتتاح این کارخانه اکبر صمدی فرماندار شهرستان مشگین شهر  نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۵ هزار هکتار از باغات استان در مشگین شهر قرار دارد و سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع میوه برداشت می‌شود احداث کارخانه سورتینگ میوه و دیگر کارخانه های مشابه باغداران را از ارزان فروشی دسترنج خود رها می‌کند.

فرماندار شهرستان مشگین شهر اذعان کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۲ میلیارد تومان احداث شده است و قرار است در کنار کارخانه سورتینگ میوه، سردخانه پیشرفته به ظرفیت ۵ هزار تن احداث شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز