خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد:

آغاز کشت محصول کلزا در شهرستان سبزوار

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۱۴۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از آغاز کشت دانه روغنی کلزا درمساحت پانصد هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اصغر امانیان ضمن بازدید از زمین های زیرکشت کلزا در بخش روداب اظهارکرد: به منظور رعایت تراکم کشت و استفاده بهینه از مقدار مصرف بذر تعدادی دستگاه ریزکارنده و دستگاه  ردیف کار کشت گندم تامین و درمزارع درحال استفاده است.

وی اضافه کرد: در راستای دستیابی به خودکفایی در امر تولید گندم و دیگر محصولات و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری اقدامات موثری درحال انجام است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار توضیح داد: توسعه و ترویج کشت کلزا علاوه بر سودآور بودن، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب ، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علف های هرزو کمک به خودکفایی کشور برای واردات روغن نباتی، می‌تواند در مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آب مصرفی در مزارع نقش بسزایی داشته باشد.

کارشناس اداره تولیدات گیاهی شهرستان هم با بیان اینکه هزار و ۴۷۰ کیلوگرم بذر هایولا و ۵۰۰ کیلوگرم بذر اکاپی بین کلزاکاران شهرستان توزیع شده است گفت : رعایت تاریخ زمان کشت این محصول تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت که از کلزا کاران شهرستان در خواست داریم کشت محصول خود را در زمان تعیین شده انجام دهند تا با آغاز فصل سرما مزارع دچار خسارت سرمازدگی نشود . 

احمد رحیمی با بیان اینکه سطح عقد قرارداد برای کشت کلزا در سال جاری تاکنون در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان است، یادآور شد: در این زمینه با ۱۲۷ بهره بردار عقد قرارداد شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز