خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان خبر داد:

7 شهر همدان در وضعیت قرمز/ پیش‌بینی اعمال محدودیت‌های جدید از فردا

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۰۵۷

استاندار همدان گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی از این هفته در این استان اعمال و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا،رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان گفت: ۷ شهر در وضعیت قرمز و شهرهای همدان، اسدآباد و فامنین در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شاهرخی افزود: با توجه به شرایط خطرناک استان همدان، محدودیت‌های جدید کرونایی از این هفته اعمال و اجرایی می شود. بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونای استان، این ویروس، تاکنون ۶۱۰ نفر را در استان همدان به کام مرگ فرستاده است.

نمازهای جمعه و جماعت واجرای برنامه‌های عزاداری، در هفت شهر قزمز استان به جز همدان، اسدآباد و فامنین برگزار نخواهد شد.

استاندار همدان همچنین ضمن اعلام تعطیلی یک هفته‌ای مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، فنی و حرفه‌ای و زبان در استان، بر جایگزینی آموزش‌های مجازی تاکید کرد. باشگاه‌ها ورزشی، مراکز تفریحی و سرگرمی هم مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند. این محدودیت‌های یک هفته‌ای در آرامستان‌ها نیز اجرا می‌شود. بانک‌ها و مراکز درمانی از جمله مطب خصوصی پزشکان که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان با اشاره به اینکه میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تنها ۵۶ درصد و پائین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: این درصد در واحد‌های صنفی هم با کاهش معنا دارای به ۶۱ درصد رسیده است.

استاندار همدان ادامه داد: نیازمند بازنگری در اجرای نظارت‌های جدی و دقیق‌تر بهداشتی و برخورد با آن‌دسته از واحد‌های صنفی متخلفی که سلامت و جان مردم را به بازی گرفته‌اند هستیم و در این عرصه اداره اماکن نیروی انتظامی و بهداشت محیط با احدی تعارف نداشته باشند.

شاهرخی در ادامه، کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا را به حساس سازی قشرهای مختلف مردم در زمینه پیشگیری از این بیماری کشنده مکلف و موظف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز