خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

راه اندازی دومین بوتیک هتل خراسان رضوی خراسان در گناباد/راز ماندگاری صنعت گردشگری به روز بودن فعالان این حوزه است

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۶۹

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناباد از راه اندازی دومین بوتیک هتل استان خراسان در گناباد خبر داد.

علیرضا شناسایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر ۱۲ اقامتگاه بومگردی ، ۴ هتل و ۲ سفره خانه سنتی در شهرستان گناباد فعال است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت زاک ، زیر نظر اداره میراث فرهنگی و با مشارک شهرداری و شورای شهر گناباد اولین بوتیک هتل در گناباد راه اندازی می‌شود که در شهرستان نیشابور نیز ما شاهد راه اندازی بوتیک هتل برای اولین بار در سطح استان خراسان بوده ایم و شهرستان گناباد دومین شهرستان در تجربه این طرح گردشگری در استان خواهد بود .

وی افزود: بوتیک هتل طرحی جدید در صنعت گردشگری است که در یک مجموعه مسافران علاوه بر سبک قدیم زندگی و غذاهای سنتی ، سبک مدرن زندگی را نیز با غذاهای روز تجربه می کنند. 

وی تصریح کرد: در این مجموعه علاوه بر حمام قدیمی و مدرن ، سفره خانه سنتی و کافی شاپ برای ذایقه و سلایق متفاوت همراه فضای متنوع سنتی و مدرن وجود دارد که به زیبایی ، زندگی مردمان قدیم و جدید را در ذهن هر بیننده ای به تصویر می کشد.

وی گفت : شیوع ویروس کرونا امسال صنعت گردشگری را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و فعالان این عرصه علاوه بر هزینه و تلاش فراوان شاهد زیان های هنگفتی بودند.

وی افزود:فعالان عرصه گردشگری که قدم در این راه گذاشته اند باید به روز حرکت کنند و خود را با شرایط موجود وفق دهند ، هرچند ضررهایی وجود داشته ولی یاس و ناامیدی و کنار کشیدن نه تنها برگشت هزینه آنها نیست بلکه این حرفه را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت گردشگری در دنیا روز به روز با طرح‌های جدیدی روبروست ، در هر منطقه و شهرستان باید تمام نهادها و مدیران اجرایی تا حد توان به حرفه گردشگری جهت آبادانی و معرفی آثار تاریخی و مکانهای گردشگری شهر خود کمک کنند. 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در عرصه گردشگری سلامت (داروها  و گیاهان دارویی منطقه ، اب درمانی) جهاد کشاورزی در عرصه گردشگری کشاورزی (ثبت جهانی زعفران سنو و سماق) حوزه های علمیه و ائمه جماعات خصوصا اداره اوقاف و امور خیریه در عرصه گردشگری زیارت و سایر ادارات ، گناباد را به عنوان پایلوت برای جذب سرمایه گذاران آماده کنند تا گردشگری که برای دیدن آثار تاریخی گناباد ، قنات قصبه و کویر و...می آید بتواند از تمام ظرفیت‌های گردشگری منطقه به خوبی استفاده کند.

وی گفت: برای کمک به فعالان حوزه گردشگری وام ۶ میلیون تومانی و برای کمک به هتل داران وام ۳۰ میلیون تومانی کم بهره دولت در نظر گرفته که در گناباد از ۱۲ اقامتگاه ۹ اقامتگاه و از ۴ هتل ، ۲ هتل در خواست وام کردند و سایرین با میل باطنی خود از دریافت وام خودداری کردند.

شناسایی گفت: برای ماندگاری گردشگری در هر شرایطی باید برنامه ریزی شده و به روز بودن فعالان این عرصه ، استفاده از تجربه سایرین ، نشست‌های مدیران گردشگری ، شرکت در نمایشگاه‌ها و رقابت سالم از جمله راهکارهایی است که در هر شرایطی به بهبودی وضعیت گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مانع دادن مجوز راه اندازی اقامتگاه ‌های بومگردی به متقاضیان نیست ولی در حال حاضر من نظرم تثبیت بهبودی وضعیت اقامتگاه ها و ظرفیت‌های موجود گردشگری در شهرستان گناباد است و بهتر است مدیران ادارات و نهادها دست به دست یکدیگر برای پایدار نگه داشتن ، شرایط موجود تمام توان خود را به کار گیرند تا علاوه بر یاری فعالان این عرصه و ماندگاری صنعت گردشگری ، شرایط اشتغال پایدار را برای سایر افراد آماده سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز