خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز :

با گرانفروشان نان برخورد می‌شود/ افزایش قیمت نان غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۲۳

فرماندار تبریز گفت: هرگونه افزایش قیمت نان بدون ابلاغ، غیرقانونی است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بهروز مهدوی در مورد وجود برخی شایعات درباره گرانفروشی توسط تعدادی از واحدهای نانوایی، اظهار کرد: هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت نان توسط فرمانداری تبریز صادر نشده است.

وی، گرانفروشی احتمالی برخی واحدهای نانوایی را اقدامی خودسرانه دانست و خاطرنشان کرد: قیمت‌های رسمی ابلاغی در ابتدای سال جاری، به دو شکل یارانه‌ای و آزادپز مبنای فروش نان است که تمام واحدهای نانوایی مکلف به رعایت آن هستند.

وی در پایان، از شهروندان خواست هرگونه گرانفروشی را به اداره صمت و واحد بازرسی فرمانداری گزارش دهند.

جلسه کمیته فنی شورای آرد و نان شهرستان تبریز به منظور بررسی علل افزایش معنادار میزان شکایات شهروندان در سامانه 124 با موضوع کیفیت و قیمت نان‌های پرمصرف برگزار شد. 

در این جلسه مصوب شد:

با واحدهای صنفی نانوایی گرانفروش و کم فروش برخورد جدی و به هنگام صورت گرفته و در صورت تکرار تخلف ، سهمیه آرد واحد یادشده قطع شود .

افزایش قیمت نان به دلیل استفاده از افزودنی‌ها نظیر روغن و یا کنجد ممنوع است .

از توان همه نیروهای بازرسی اعم از سازمانی ، اتحادیه‌ها و بسیج برای نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت واحدهای نانوایی استفاده خواهد شد .

طبق اعلام ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، واحدهای نانوایی موظف به رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، ماسک و محلول‌های بهداشتی بوده و حتی الامکان از دریافت وجه نقد خودداری کنند .

در شهر تبریز بیش از 2 هزار واحد نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای فعال است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز