خبرگزاری کار ایران

رئیس امور آب بانه خبرداد:

احداث 185 واحدمسکونی در بستر رودخانه ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۸۰۵

رئیس امور آب بانه گفت: واحد مسکونی در بستر رودخانه‌های این شهرستان احداث شده است.

به گزارش ایلنا، انور کریمی کانی گفت: در سال‌های اخیر ۱۸۵ واحد مسکونی در بستر رودخانه‌های بانه احداث شده که در هنگام وقوع بلایایی طبیعی خسارت‌های جبران ناپذیری به این واحد‌های مسکونی وارد می‌شود.

کریمی کانی افزود: حکم تخریب این واحد‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قطعی می‌شود چرا که بیشتر این واحد‌های مسکونی در مسیر رودخانه اصلی واقع شده است.

وی گفت: این واحد‌ها در بستر رودخانه در محلات احمدآباد، سلیمان بگ، چم زیرزن و دمامه احداث شده که وجود آن‌ها خطرات زیادی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

کریمی کانی مهمترین منبع آلودگی آب‌ها را فضولات حیوانی و فاضلاب روستایی اعلام کرد و افزود: حفاظت از آب‌ها وظیفه محیط زیست است و باید با کسانی که آب را آلوده می‌کنند برخورد قانونی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه آبریز سد‌های بانه کوچک است و فاصله کمی با سد‌ها دارد پالایش و تصفیه آب در مسیر ورود به سد‌ها انجام نمی‌شود.

کریمی کانی با بیان اینکه با توجه به کمبود اعتبارات ساماندهی فاضلاب‌های روستای توسط اداره آب و فاضلاب روستایی انجام نمی‌شود، یادآور شد: فاضلاب روستا‌های قورچای، سونج علیا، سونج سفلی وبنی خوی در حوزه آبریز سد بانه و فاضلاب روستا‌های ننور، بروشکانی، نیر، شیلمان، سرتزین و هنگه ژاله در حوزه آبریز سد عباس آباد قرار دارد.

وی تأکید کرد: برای برداشت آب اسکله شناور در سد بانه راه اندازی شده و در صورت نیاز فعال می‌شود.

کریمی کانی افزود: در سد عباس آباد نیز با توجه به اینکه تصفیه خانه ندارد از فیلتر اضطراری استفاده می‌شود و اسکله شناور این سد نیز راه اندازی شده است.

وی گفت: آب شرب بانه به لحاظ بهداشتی سالم است، اما طعم و بوی آن نامناسب است با انجام این اقدامات کیفیت آب شرب نیز بهبود می‌یابد.

رودخانه اصلی شهر بانه «چمی بانه» از ارتفاعات گردنه خان سر چشمه می‌گیرد و از وسط شهر می‌گذرد، رودخانه‌های فصلی سوغانان و دول خسرو هم در این شهر جریان دارند که به رودخانه گوئیل نزدیک آرامستان سلیمان بیگ می‌پیوندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز