خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان مردم گیلان با وزیر نیرو مطرح شد؛

یکهزار کیلومتر از کابل‌های فرسوده استان گیلان تعوض خواهد شد/قطعی مکرر برق در بسیاری از روستاهای لاهیجان و سیاهکل

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۸۰۴

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی با تاکید بر وجود مشکلات و کمبود اعتبارات دولت به مشکلات برق در استان خصوصا شهرستان لاهیجان و سیاهکل اشاره داشت و گفت: بسیاری از روستاها در این شهرستانها با قطعی مکرر برق روبرو هستند.

به گزارش ایلنا از لاهیجان،  رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی با تاکید بر وجود  مشکلات و کمبود اعتبارات دولت به مشکلات برق در استان خصوصا شهرستان لاهیجان و سیاهکل اشاره داشت و گفت: بسیاری از روستاها در این شهرستانها با قطعی مکرر برق روبرو هستند.

وی همچنین با اشاره به سفر سال گذشته وزیر نیرو به آستانه اشرفیه و قول وی مبنی بر حل مشکل شهرک صنعتی این شهرستان گفت شبکه برق مسیر آستانه ، کیاشهر ، لاهیجان و رودبنه فرسوده است و نیازمند کابل خودنگهدار است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: طبق مصوبه سال ۸۴ برای برق دار کردن جاده دیلمان ، تا کنون اقتدام موثری از سوی وزارت نیرو و راه و شهرسازی صورت نگرفته است.
 
فرخی در ادامه به سد دیلمان اشاره داشت و گفت: به رغم مجوز ماده ۲۳ و دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ، از سوی وزارت نیرو تا کنون مجوزی برای این پروژه صادر نشده است.
 
وی در پایان با تاکید بر بضاعت محدود دولت خواستار کمک لجستیکی به امور برق شهرستان لاهیجان شد.
 
رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تامین روشنایی معابر شهری برعهده شهرداری ها و در معابر بین شهری برعهده وزارت راه و شهرسازی می باشد گفت : در خصوص جاده دیلمان ما به تعهد وزارت نیرو پای بند هستیم.

وزیر نیرو همچنین درخصوص مشکل برق شهرک صنعتی آستانه اشرفیه نیز گفت منابع مربوط به تامین برق به صورت یک سوم بین شرکت شهرکهای صنعتی ، منابع استانی و وزارت نیرو تقسیم شده و این وزارت خانه بر آن مصوبه تاکید دارد.

اردکانیان همچنین افزود: کابل خود نگهدار مسیر آستانه اشرفیه ، کیاشهر ، لاهیجان و رودبنه نیز به زودی تامین خواهد شد.
 
غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به تعویض ۱۴۰۰۰ کیلومتر از کابلهای فرسوده در کشور تا پایان امسال ، گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر از این کابلها به گیلان و ۹۶ کیلومتر آن به دو شهر لاهیجان و سیاهکل اختصاص دارد که با ارسال ۳۰۰ کیلومتر کابل به استان ، کار تعویض کابلهای فرسوده در این استان شروع شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه تا مهرماه سال آینده ۳۰۰۰ کیلومتر کابل به گیلان اختصاص خواهد یافت ، ابراز امیدواری کرد تا تابستان سال آینده و پیش از شروع فصل گرم ، بخش عمده ای از مشکل کابلهای فرسوده استان گیلان حل شود
قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آب و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در جلسه مشترک نماینده لاهیجان و سیاهکل با وزارت نیرو احداث سدهای لاستیکی در کشور و خصوصا گیلان را از برنامه های اصلی وزارت نیرو دانست و گفت سد انبارسر به دلیل مشکل تملک اراضی متوقف است . برخی از این زمینها متعلق به بنیادمسکن و بخشی هم توسط مردم تصرف شده است که سند هم ندارند که نیازمند مذاکره با فرماندار و استاندار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز