خبرگزاری کار ایران

بارش باران از امشب تا اواسط هفته جاری در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۸۶

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: آسمان قزوین از امشب تا اواسط هفته جاری شاهد بارش باران‌های متناوب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی آخوندی با اعلام این خبر گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای و با توجه به گذر امواج از سطح منطقه، از بعدازظهر امروز به ویژه نیمه شمالی استان با بارش باران همراه خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی در سطح استان، تا روز سه‌شنبه و به تناوب انتظار بارندگی خواهیم داشت و این در حالی است که طی همین مدت جهت وزش بادها شمالی بوده و سرعت آن نیز برای امروز بیش از روزهای آینده پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از فردا تا روز سه شنبه هفته جاری روند کاهش دما در سطح استان آغاز و این میزان تا ۸ درجه و به صورت پلکانی خواهد بود.

آخوندی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۱۰ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی و بوئین زهرا با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۱ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وی افزود: وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز