خبرگزاری کار ایران

در پی اعتراضات مردمی؛

سفر سفیر انگلیس به یزد لغو شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۷۷

درپی شدت گرفتن اعتراضات مردمی، سفر سفیر انگلیس به یزد لغو شد.

به گزارش ایلنا، نماینده وزارت امور خارجه در استان یزد گفت: سفیر انگلیس قرار بود پنج شنبه به این استان سفر کند که لغو شد.

سالک پیشتر اعلام کرده بود سفیر انگلیس و سفیر دانمارک به همراه خانواده‌های خود در قالب یک سفر سیاحتی روز پنج شنبه عصر وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد می‌شوند.

این در حالی بود که ده‌ها نفر از شهروندان منتظر بیرون فرودگاه در قالب یک تجمع اعتراض آمیز منتظر آن‌ها بودند تا خشم و ناراحتی خود را از این سفر نشان دهند.

برخی منابع اعلام کردند،  راب مک ایر سفیر انگلیس برای سفر به یزد به فرودگاه مهرآباد مراجعه کرده، اما با اطلاع از گسترش اعتراض‌ها از سفر به یزد منصرف شده است.

پیش از او سفیر دانمارک هم از سفر به یزد منصرف شده بود.

ترحمی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: از آن جایی که این سفر غیررسمی و در قالب سفر سیاحتی و گردشگری بوده، در مورد این سفر هیچ اطلاعی به استانداری داده نشده است.

همزمان با اعلام برنامه سفر سفیر انگلیس به استان یزد، شمار زیادی از شخصیت‌ها و تشکل‌های دانشجویی و مردمی با صدور بیانیه‌های مختلف این سفر را دارای اغراض سیاسی دانستند و خواستار لغو این سفر شدند.

میرمحمدی و جوکار 2 نماینده استان یزد در مجلس این سفر را خسارت بار و فتنه انگیزانه دانستند و در مورد اهداف این سفر ابراز تردید کردند.

اعلام برنامه سفر سفیر انگلیس به میبد هم با اعتراضاتی در این شهر مواجه شد و اعرافی و حسنی دو امام جمعه موقت شهر با اعلام مخالفت شدید با این سفر خواستار لغو این سفر شدند.

۹ تشکل دانشجویی در استان یزد هم با انتشار بیانیه‌ای مشترک با اشاره به سابقه حضور راب مک ایر سفیر انگلیس در اغتشاشات آبان ماه گذشته حضور این فرد را به عنوان عنصر نامطلوب سیاسی در استان یزد فتنه انگیزانه و دارای اهداف پشت پرده خواند و از مسئولان لغو این سفر را و تشریح اهداف آن خواستار  شدند.

وزارت امور خارجه در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرده نقشی در برنامه ریزی برای این سفر نداشته است و قرار بوده این سفر با هدف سیاحتی و گردشگری صورت گیرد.

به گفته سالک نماینده وزارت امور خارجه در استان یزد، سفرا و نمایندگان سیاسی کشور‌ها حق دارند در قالب سفر‌های سیاحتی از استان‌های مختلف دیدن کنند، اما این سفر باید با هماهنگی با وزارت امور خارجه انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز