خبرگزاری کار ایران

با هدف خروج از وضعیت قرمز کرونا اعلام شد؛

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی اربعین در مشگین‌شهر/احتمال تعطیلی مجدد مدارس/ با متخلفان به شدت برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۶۵۶

فرماندار مشگین شهر گفت: به دلیل وضعیت قرمز در استان اردبیل هیچ‌گونه‌ مراسم عزاداری در روز اربعین در مشگین شهر برگزار نخواهد نشد و مجوزی برای پیاده روی و تجمعات خیابانی و شبیه خوانی و دیگر مراسمات مختص به این روز داده نخواهد شد.

اکبر صمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان مشگین شهر عنوان کرد: وضعیت شهرستان مشگین شهر از نظر ابتلا به بیماری کرونا همچنان بحرانی است و تا روز پنج شنبه فوت تعداد ۵۷ نفر با نتیجه آزمایش مثبت قطعی کرونا در این شهرستان ثبت شده است.

وی افزود: همچنین فوت ۳۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا نیز گزارش شده که آمار بالایی است لذا لزوم رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم و اجرای قوانین سخت گیرانه از طرف مسئولان واجب و ضروری است.

فرماندار شهرستان مشگین شهر با اشاره به اربعین حسینی و تفاوت آن با سال های گذشته اظهار کرد: برای خروج شهرستان از وضعیت بحرانی کرونا در روز اربعین حسینی به هیچ عنوان مراسم عزاداری و شبیه خوانی در مشگین شهر برگزار نخواهد نشد و مجوزی برای پیاده روی و تجمعات خیابانی و شبیه خوانی و دیگر مراسمات مختص به این روز داده نخواهد شد.

صمدی در ادامه گفت: بارها تاکید شده که تنها راه مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است و در این میان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از اقدامات تاثیر گذار جهت عدم ابتلا به این بیماری خطرناک است و در صورت رعایت عموم مردم می توان به راحتی از این بحران خارج شد.

وی اذعان کرد: بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر حضور در تجمعات یکی از عوامل اصلی گسترش این بیماری است و مردم باید به صورت جدی از حضور در مراسمات عزا و عروسی خودداری کنند.

فرماندار شهرستان مشگین شهر با اشاره به احتمال تعطیلی مدارس در این شهرستان بیان کرد: تا کنون هیچ‌گونه گزارشی از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا در مدارس مشگین شهر گزارش نشده  ولی باتوجه به وضعیت بحرانی شهرستان و ادامه این وضعیت احتمال دارد مدارس را برای مدتی تعطیل اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز