خبرگزاری کار ایران

در بیست و سومین دوره جشنواره مذهب امروز ایتالیا؛

مستند «اجاق »قشقایی فاتح جشنواره جهانی شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۶۰۱

فیلم «اجاق» موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از بیست و سومین دوره جشنواره مذهب امروز ایتالیا شد.

به گزارش ایلنا، این جشنواره که یکی از  فستیوال های مهم فیلم اروپاست، فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی را که نماینده‌ دیگر ایران در این فستیوال بود، بعنوان بهترین فیلم بلند سینمایی جشنواره معرفی کرد.

ساسان حیدرپور مجری طرح و مشاور پروژه  فیلم اجاق درباره‌  این فیلم بیان داشت: فیلم اجاق پیش از این در جشنواره های داخلی و خارجی حضور موفقی داشته است ، به شیوه  اتنوگرافی یا سینمای مستند قوم نگار ساخته و پرداخته شده ، که به ارزش و اهمیت اجاق و جایگاه آن در ایل قشقایی ، همچنین قسمتی از آیین ها و رسوم مربوط به آن در این ایل  بزرگ ، می پردازد.

علی بلند نظر، کارگردان فیلم اجاق، دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه هنر تهران و اهل شیراز است.

به گزارش ایلنا، سایر عواملی  تولید این فیلم به قرار زیر هستند :

تصویربردار و تدوینگر : محمد ناصری راد،تحقیق و پژوهش : احسان بلندنظر، مدیریت روابط عمومی : پریسا کاظمی ، مهران نامداری، مدیریت تولید : سینا بهروزیان ، محمدحسین فلاح زاده، مترجم انگلیسی : مرجان پیروی، عکس : محمد ناصری راد، طراح پوستر : مریلا مرادی ، حسین بلندنظر.

این فیلم تهیه شده در انجمن سینمای جوان شیراز است، برای تولید این فیلم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز حمایت شایانی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز